نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارزنده و ارزشمند جمعیت هلال احمر در زمینه‌های مختلف گفت: این مجموعه محبوب و مقبول مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور با وی گفت: هلال احمر یکی از نهاد‌های محبوب در بین مردم است که به دلیل ماموریت‌های بسیار مهم و خطیر امدادی خود باید از نظر امکانات تجهیز شود.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر نهاد مردمی است که اعضای آن داوطلبانه به مردم به خصوص هنگام رنج و گرفتاری‌ها خدمات رسانی می‌کنند یادآور شد: هلال احمر باید ۲ مسئله تحرک و حضور دائم را مد نظر قرار دهد و بر همین اساس تفاوت خدمات هلال احمر با سایر نهاد‌های امدادی این است که به فوریت‌ها رسیدگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مثل نیرو‌های مسلح همیشه باید آمادگی مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در هنگام بروز حوادث را داشته باشد ادامه داد: این حالت باید از تمام جهات در هلال احمر حفظ و تقویت شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان در ذهن مردم ما نقش بسته است و اقدامات این مجموعه تنها مربوط به داخل کشور نیست و اگر در خارج از کشور هم مردم آسیب دیده باشند هلال احمر کشور ما به آن‌ها امدادرسانی می‌کند که نمونه عینی و اخیر آن در زلزله ترکیه بود و هلال احمر ایران نقش بسزایی در این حادثه داشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی غیور و شجاع هستند و در صحنه‌های گوناگون و حتی از زمان قبل انقلاب و دوران مشروطه نیز همیشه پیشتاز و پیشقدم بودند و در دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا پیشقراول لشکر‌های دیگر بود.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار هدف سفر خود به تبریز را حضور میدانی در رزمایش بزرگ و مهم ۱۰ هزار نفری اسکان اضطراری عنوان کرد و گفت: این رزمایش برای مجموعه هلال احمر کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 آقای کولیوند گفت: میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف درگیر در بلایا و حوادثی مثل زلزله در این تمرین بررسی و کارشناسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.