احیای ۶۵ رشته قنات در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: ۶۵ رشته قنات در شهرستان همدان مرمت و بازسازی شده است. 

رحمان ایرانپوربا اشاره به مرمت و بازسازی ۶۵ رشته قنات در شهرستان گفت: با تداوم کم‌آبی و زیاد شدن روز‌های کم‌بارش در کنار نیاز همیشگی بهره‌برداران کشاورزی به آب، اجرای طرح‌های سازگار با خشکسالی از جمله احیای قنوات ضروری است. 

او گفت: بر اساس آمار برداری‌ها تعداد قنوات موجود در شهرستان همدان ۲۶۰ رشته است که ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی با آب استحصالی از این قنوات مشروب می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان  با اشاره به اهمیت مرمت و بازسازی قنوات گفت: به همت جهاد کشاورزی همدان از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال گذشته ۶۰ رشته قنات مرمت و بازسازی شده است.

ایرانپور گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز با حفظ آبدهی قنوات و با مشارکت کشاورزان، ۱۱ رشته قنات در شهرستان در حال مرمت است.

او  با بیان اینکه از این تعداد مرمت و بازسازی پنج رشته قنات به پایان رسیده است گفت: ۶ رشته دیگر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در حال مرمت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: به منظور احیای قنوات ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و بنیاد علوی تامین شده اگرچه در صورت تامین اعتبار بیشتر قنوات فعال، بازسازی خواهد شد.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، قنات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار