رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: داوطلبان تأیید صلاحیت شده تا سوم اسفندماه اجازه فعالیت تبلیغاتی ندارند.

حسن رضانیا در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه نتایج پیمایش‌ها گویای حضور مردم در انتخابات پیش رو است، گفت: روز ۱۱ اسفند امسال در بستر سلامت حقیقی، رقابت واقعی، امنیت کامل و مشارکت قوی، شاهد خلق حماسه‌ای بزرگ از سوی مردم خواهیم بود.

او گفت: صلاحیت ۳۱۹ داوطلب (معادل ۶۱ درصد داوطلبان) در استان مورد تأیید قرار گرفته که نسبت به دوره قبل (انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی) تقریباً ۱/۵ برابر افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: این افزایش در حوزه‌های انتخابیه همدان و فامنین با بیشترین تأیید صلاحیت (۹۶ نفر) و اسدآباد با کمترین تأیید صلاحیت (۱۹نفر) به ترتیب ۲/۵ و چهار برابر بیشتر است.

رضانیا گفت: از نکات قابل توجه در نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان این است که تمام نمایندگان فعلی استان مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته تا ساعت ۱۸ روز ۱۹ دی‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت و مستندات لازم را بارگذاری کنند تا از روز ۲۰ دی‌ماه اعتراض آن‌ها در مدت ۳۰ روز از سوی شورای نگهبان مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

رضانیا گفت: داوطلبان تأیید صلاحیت شده تا روز سوم اسفندماه اجازه فعالیت تبلیغاتی ندارند و توصیه می‌شود ضمن مطالعه قانون جدید انتخابات به ویژه فصول مربوط به تبلیغات و قانون شفافیت مالی نسبت به رعایت قانون اهتمام و الزام را داشته باشند.

او گفت: مراحل آزمون کتبی و شفاهی داوطلبان ششمین دورره مجلس خبرگان انجام شده است و در مرحله بررسی صلاحیت از سوی شورای نگهبان قرار دارد و تا ۴ بهمن ماه نتایج اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.