حیاتی گفت: کشاورزان و دامداران با تولیدات خود در حوزه امنیت غذایی، تهدید‌ها را در این حوزه خنثی و به فرصت تبدیل می‌کنند.

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار کرد: امروز کشاورزی و دامداری پایدار از مهم‌ترین عامل در تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شوند. 

او با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه امینت غذایی، افزود: کشاورزان و دامداران با تولیدات خود در حوزه امنیت غذایی تهدید‌ها را در این حوزه خنثی و به فرصت تبدیل می‌کنند.

فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی به عنوان یکی از سیاست‌های پایدار و راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در بیشتر کشور‌ها بدون حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری، بخش عمده‌ای از روستائیان و عشایر با درآمد پائین با مشکلات جدی روبرو خواهند بود.

کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور به شمار می‌آیند

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز بیان کرد: بخش کشاورزی و دامپروری به دلیل داشتن نقش حیاتی در تأمین غذای مورد نیاز مردم و زیربنای اصلی تحقق امنیت غذایی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور به شمار می‌آیند.

او با بیان اینکه همواره غذا و تأمین آن به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی بشر است، افزود: وجود امنیت غذایی پایدار به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی محسوب می‌شود و در این میان عرضه پروتئین حیوانی در سبد غذایی در واقع یک معیار اساسی در تأمین امنیت غذایی است.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره برداران بخش دامپروری در زمینه‌های تبیین اهمیت و جایگاه دامپروری و نقش آن‌ها در تولید و ایجاد ثبات امنیت غذایی را امری ضروری دانست.

او گفت: امروز مهندسین علوم دامی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، با آگاه کردن بهره برداران از دانش و فناوری‌های جدید و انتقال آن به سطح جامعه روستایی و عشایری و همچنین ارائه بسته‌های علمی ترویجی شامل دستورالعمل‌های بکارگیری دانش دامپروری در زمینه‌های مختلف مثل اصلاح دام، تولیدمثل، تغذیه، بهداشت و جایگاه به دامداران نقش مهمی در توسعه و بهره ور کردن تولیدات بهره برداران روستایی و عشایری داشته اند.

شفیعی ادامه داد: برگزاری رزمایش‌های جهادی به منظور خدمت به مناطق محروم و با هدف محرومیت زدایی و ایمن سازی دام مناطق شهرستان از اولویت‌های گروه‌های جهادی است.

او اضافه کرد: در این رزمایش جهادی که در منطقه ملای بلوط با برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه‌های بهداشت و نگهداری دام و پیشگیری از بیماری‌های دام، اصول تغذیه دام، معاینه و درمان بیماری‌های دام‌های سبک، سم‌پاشی و ضدعفونی دامداری‌ها به صورت رایگان بهره‌مند و همچنین تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ راس دام سبک علیه بیماری آبله توسط ۳ تیم کلینیک سیار دامپزشکی توسط گروه جهادی شهدای کشاورزی واکسینه شدند.

شفیعی یادآور شد: در شرایط فعلی حفظ روحیه جهادی و بهره گیری از ظرفیت مهندسین بسیجی علوم دامی در قالب برگزاری گروه‌های جهادی می‌تواند نقش چشمگیری در تحقق اهداف سازمانی و رضایت مندی بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار