نیروی دریایی سریلانکا اعلام کرد این کشور یک کشتی نظامی را به دریای سرخ اعزام می‌کند.

تنها کشور عربی که به تنهایی در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ایستاده، جنبش انصارالله یمن است که توقیف کشتی‌های وابسته به صهیونیست‌ها، یک تنه بزرگترین ضربه اقتصادی ممکن را در شرایط جنگی به این رژیم وارد ساخته است. با این حال، آمریکا در ادامه خوش خدمتی به صهیونیست‌ها ائتلافی دریایی برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی تشکیل داده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی سریلانکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در دریای سرخ خواهد پیوست تا از کشتی‌ها در این آبراهه در برابر حملات احتمالی محافظت کند. 

گایان ویکراماسوریا، سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا در این باره گفت: ما به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ خواهیم پیوست. بدین منظور یک کشتی جنگی با بیش از یکصد خدمه عازم منطقه خواهد شد. 

پیش از اعلام سریلانکا برای عضویت در این ائتلاف دریایی، تنها ۱۰ کشور به عضویت این ائتلاف درآمده بودند که بحرین تنها کشور خاورمیانه بود که در ابتکار عمل آمریکا حضور داشت. تاکنون مصر، بزرگترین متضرر از انحراف حرکت کشتی‌ها از کانال سوئز که منجر به کاهش درآمد این کشور شده نیز حاضر به پیوستن به این ائتلاف دریایی نشده است.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرده است علی‌رغم تهدیدات آمریکا و تشکیل ائتلاف دریایی در این منطقه، بدون واهمه به انجام عملیات‌های خود علیه کشتی‌های منتسب به رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
چه عاقبتی پیدا کرده این ابر قدرت آمریکا!.
Iran (Islamic Republic of)
خداترس
۰۷:۱۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف هم متخاصم حساب می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
خدایی تا حالا فکر می کردم سریلانکا یی ها آدم هستند ، این هم ذات کثیف ضد بشری خود را نشان داد!
آخرین اخبار