رییس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت : ۱۰۰ درصد از مردم این شهرستان با شرکت در پویش ملی سلامت از نظر ابتلا به بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون سنجش شدند.

عزیز کرمی رییس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت : اجرای طرح غربالگری برای افراد بالای ۱۸ سال در قصرشیرین از ۲۰ آبان ماه امسال آغاز شد که در این طرح ۱۷ هزار و ۵۱۶ نفر به لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری شدند.

وی اظهار کرد: از تعداد جمعیتی که در قصرشیرین مورد غربالگری قرار گرفته‌اند ۳۵۲ نفر شناسایی شده اند که به طور قطعی به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند و از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: مشخص شد که ۱۶۵ نفر نیز مبتلا به دیابت بالا هستند که این افراد هم از بیماری خود اطلاعی نداشتد و جهت پیگیری و درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

کرمی با بیان اینکه بیماری دیابت و فشار خون عاملان خطرناکی برای سکته‌های قلبی و مغزی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح ملی غربالگری فشار خون با هدف شناسایی افراد بیمار در سراسر کشور رقم خورده است که به طور ۱۰۰ درصد در قصرشیرین نیز اجرایی شد.

وی گفت: بیماران جدید شناسایی شده ماهیانه از طریق مراقبان سلامت و بهورزان بررسی و سه ماه یکبار توسط پزشک به طور مرتب برای روند درمانی و مراقبتی ویزیت می‌شوند.

کرمی اضافه کرد: بررسی مرتب قند و فشار خون افراد باعث می‌شود تا بتوانیم این بیماری را کنترل و مراقبت کنیم و در پیشگیری بسیاری از سکته‌های قلبی و مغزی موفق باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.