فرماندار شهرستان اهر گفت: هر گونه فعالیت رؤسای ادارات در تبلیغ یا تخریب کاندیدای خاص غیر قانونی است و با متخلفان طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

ابوالفضل غنی‌زاده گفت: رؤسای ادارات باید برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند و برابر ماده ۱۳ طبق قانون تمامی ادارات مکلف به همکاری در برگزاری انتخابات می‌باشند و برابر ماده ۸۱ قانون انتخابات نیز امکانات دولتی اعم از سالن‌های همایش، ورزشگاه‌ها و ... باید بصورت عادلانه در اختیار نامزد‌های انتخاباتی جهت برگزاری مراسمات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان اهر در تمامی انتخابات مشارکت حداکثری داشته اند عنوان کرد وافزود: درانتخابات ۱۱ اسفند ماه تعداد ۱۲۸ صندوق ثابت و سیار جهت اخذ رأی در این شهرستان لحاظ گردیده که۲۲ صندوق در بخش فندقلو و ۱۰۶ صندوق نیز در شهر و بخش مرکزی مستقر خواهد شد که ۱۲۰۰ نفر فرآیند رای گیری را انجام خواهند داد.

امام جمعه شهرستان اهر هم گفت: انتخابات یک مساله حیاتی در کشور است و رهبر معظم انقلاب همیشه بر این امر مهم تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی افزود: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و سرنوشت مردم به دست خودشان رقم میخورد و باید این مردمی و اسلامی بودن انقلاب را حفظ کنیم و یکی از راه‌های حفظ نظام نیز حضور و مشارکت مردم در مناسبت‌های مختلف از جمله انتخابات می باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات هم حق شهروندی، تکلیف و وظیفه است عنوان کرد: همانگونه که نماز واجب است حضور در انتخابات نیز یک تکلیف و وظیفه محسوب می‌شود، در برخی از کشور‌های الزاماتی برای مشارکت در انتخابات وجود دارد، اما در کشور ما اینگونه نیست و باتوجه به اینکه کشور و نظام ما اسلامی است این یک تکلیف شرعی میباشد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما تبلیغ اصل حضور مردم در انتخابات است گفت:دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند با تبلیغات مسموم حضور و مشارکت مردم در انتخابات را کم رنگ کنند که وظیفه تک تک مسولان و مردم بسترسازی برای مشارکت حداکثری انتخابات باشد.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اهمیت بالای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری که وظیفه تعیین رهبری و نظارت بر رهبری را دارند باید با حساسیت و جدیت دقیق توسط مردم انتخاب شوند.

حجت الاسلام حاجی زاده به مسولان جهت برگزاری باشکوه انتخابات توصیه کرد و گفت: استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدای خاصی مشکل شرعی دارد و مسولان باید فراجناحی حرکت کنند، و تلاش کنند برای مشارکت حداکثری مردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.