سمنان پنجمین استان پرمخاطره در کشور

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از این استان به عنوان یکی از پرمخاطره ترین استان های کشور نام برد و گفت: سمنان جز پنج استان پرحادثه در کشور است

درخشان گفت: یکی از موثرترین اقدامات در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث این است که دستگاه‌های تصمیم گیر بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرخطر تمرکز کرده و برای مدیریت حوادث در این نقاط، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان سمنان با استفاده از حداکثر ظرفیت، در جهت افزایش آمادگی مردم در برابر مخاطرات و کمک به تاب آوری اجتماعی تلاش می‌کند.

وی افزود: استان سمنان جزو ۵ استان اول کشور در وقوع حوادث است و با توجه به تنوع حوادث، در سمنان نیازمند نگاه و توجه ویژه در امر پاسخ به بحران است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تاکید کرد: یقینا هلال احمر با استفاده از نیروی امدادی ماهر و توانمند خود به عنوان بازوی اجرایی موثر در موضوع مدیریت بحران حضور خواهد داشت اما برای ارتقای سطح آمادگی خانوارها در برابر حوادث و همچنین کاهش آسیب مخاطرات، به توسعه آموزش‌های عمومی در جامعه و همچنین توسعه انبارهای امدادی و پشتیبانی با حمایت‌ ویژه مجموعه مدیریت بحران استان نیاز داریم.

طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت: تلاش ما و مجموعه مدیریت بحران بر این بوده که حضور نیروهای امدادی را در محل حوادث تقویت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.