برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان که امسال برگزار می‌شود ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: یکی از رویکرد‌های ستاد انتخابات بحث تأمین زیرساخت‌ها و سهولت دسترسی مردم برای رأی دادن است که در همین جهت جلساتی از ماه‌های پیش تعیین شد و می‌بایست حتماً در تمام شعب اخذ رأی بحث ارتباطات و خط تلفن همراه یا ثابت را داشته باشیم تا بتوانیم دستگاه‌های آنلاین احراز هویت را در شعب داشته باشیم.

او افزود: امسال مردم می‌توانند با مدارکی از جمله کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه و شناسنامه اقدام به رأی دادن کنند.

طالبی بیان کرد: ۷۶۶ شعبه اخذ رأی که ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی هستند برای انتخابات امسال پیش بینی شده که از تعداد کل آن‌ها ۴۱۱ شعبه ثابت و ۳۵۵ شعبه سیار هستند و برای تمام مراکز جمعیتی حتی پادگان‌ها و شهرک‌های صنعتی شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های احراز هویت از تهران به استان رسیده و چند دستگاه هم اضافه گرفته‌ایم تا اگر به هر دلیلی یکی از دستگاه‌ها در شعب به مشکل خورد جایگزینی برای آن داشته باشیم و دستگاه‌ها در نقاطی که صندوق‌ها در شعب جانمایی می‌شوند مستقر شده و در حال بررسی و آزمایش مکرر هستند.

او عنوان کرد: تا ۳ ماه پیش هیچ کدام از بخشداری‌ها به شبکه فیبر نوری وصل نبودند که این اقدام در دستور کار قرار گرفت و تا دو هفته آینده برای تمام بخشداری‌ها در سطح استان اتصال به شبکه فیبر نوری اجرایی می‌شود.

طالبی تصریح کرد: همچنین هیئت بررسی تبلیغات استان تشکیل شده و در آن برنامه‌ریزی برای داوطلب‌ها برای استفاده عادلانه از فضای تبلیغاتی انجام می‌شود و علاوه بر آن اقدامات داوطلبان جهت جلوگیری از تخلفات بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.