فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: هزار و ۴۰۰ مورد تخریب و تصرف غیرقانونی از ابتدای سال جدید تاکنون در اراضی ملی استان شناسایی شده و در دستور کار اقدامات قانونی قرار دارد.

سرهنگ کیومرث سلیمانی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: هزار و ۴۰۰ مورد تخریب و تصرف غیرقانونی از ابتدای سال جدید تاکنون در اراضی ملی استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۸۱ فقره تشکیل پرونده شده و برای برخورد‌های قانونی به مراجع قضایی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر تصرف و تخریب در اراضی ملی متعلق به شهرستان قزوین بوده و پس از آن در شهرستان بویین زهرا قرار دارد که نشان از تمرکز فعالیت‌های قانونی در مراتع و اراضی ملی این ناحیه است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه بیشتر تخریب‌ها و تصرف‌های غیرقانونی از سوی افراد شخصی و حقیقی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: کار‌های قانونی برای آزادسازی این اراضی در حال انجام بوده و به زودی بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و اجرای احکام قضایی، اقدامات قلع و قمع آغاز خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: متخلفان بدانند که منابع طبیعی برای حراست از اراضضی ملی هیچ گونه مماشاتی با آن‌ها ندارد و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد، بنابراین لازم است که نسبت به رعایت حدود قانونی اهتمام لازم داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.