پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه آمریکا نسبت به ادامه داشتن جنگ غزه و خشونت شهرک‌نشینان علیه مردم قدس هشدار داد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز یکشنبه در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به پیامد‌های فاجعه بار ادامه جنگ در نوار غزه هشدار داد و خواستار مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیستی در قدس اشغالی قبل از انفجار اوضاع شد.

القدس العربی بنابر بیانیه دربار سلطنتی اردن اعلام کرد که ملک عبدالله دوم خواستار  پایان دادن به بحران انسانی غم انگیز در نوار غزه شد.

او به بلیکن گفت که آمریکا می‌تواند از نفوذ خود برای آتش بس فوری در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و اطمینان از ارسال کمک‌های امدادی، بشردوستانه و پزشکی به نوار به شیوه‌ای مناسب و پایدار استفاده کند. در همین حال عبدالله دوم تاکید کرد: منطقه بدون راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین و دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه در نوار غزه از ثبات برخوردار نخواهد بود.

 پادشاه اردن همچنین مخالفت کامل اردن با کوچ دادن اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، ابراز کرد و خواستار بازگشت مردم غزه به خانه‌های خود شد.

 او همچنین گفت: اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس غیرقابل قبول است و باید قبل از وقوع انفجار در منطقه به آن رسیدگی شود.

در همین راستا وزیر خارجه اردن ایمن الصفدی، امروز (یکشنبه، ۷ ژانویه) میزبان همتای آمریکایی آنتونی بلینکن بود و با او درباره تحولات غزه و فاجعه انسانی فزاینده جنگ کنونی در نوار غزه رایزنی کرد. دو طرف در این دیدار درباره توقف فوری جنگ، حمایت از غیرنظامیان، تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی کافی و دائمی به همه مناطق غزه تاکید کردند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار