دو دستگاه TBM جبهه شمالی خط ۲ متروی اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه دو دستگاه TBM جبهه شمالی خط دو متروی این کلان‌شهر به هفتمین ایستگاه مسیر حفاری رسیده  گفت: دستگاه حفار تونل شرقی این جبهه ابتدای شهریور وارد ایستگاه طوقچی شد و تا پایان سال جاری به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر افزود: دومین دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط دو متروی اصفهان در جبهه شمالی، امروز  پس از حفاری حدود ۶.۵ کیلومتر وارد ایستگاه طوقچی شد.

وی با بیان اینکه ایستگاه طوقچی در عمق ۲۸ متری احداث و تا حد سفت‌کاری آماده ورود TBM بود، گفت: حدود ۷۰۰ متر دیگر تا ایستگاه ابن‌سینا فاصله حفاری وجود دارد تا تونل جبهه شمالی خط دو به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: احداث خط دو در راستای جلوگیری از ایجاد ترافیک و با توجه به میراثی بودن مسیر آن، به دلیل اینکه به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود بسیار سخت‌تر از احداث خط یک مترو است.

واعظی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر بدون مشکل و خطر، دو دستگاه TBM به هفتمین ایستگاه مسیر حفاری رسیده خود است، اضافه کرد: دستگاه حفار تونل شرقی این جبهه نیز چند ماه قبل وارد ایستگاه طوقچی شد و در حال حرکت به سمت ایستگاه ابن‌سینا است که تا پایان سال جاری به این ایستگاه می‌رسد.

وی ادامه داد: در محل ایستگاه این‌سینا تمام دستگاه‌های حفار مکانیزه شامل دو دستگاه حفار جبهه شمالی (دارک) و یک دستگاه جبهه غربی خارج می‌شود که امیدواریم در چند ماه آینده اقداماتی در این ایستگاه انجام شود تا بتوان دستگاه حفار را دمونتاژ کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در حال حاضر پیمانکار روسازی انتخاب شده و مقدمات آن انجام شده است تا برای ریل‌گذاری خط دو از ایستگاه دارک اقدام کند.

وی افزود: همچنین قرارداد تجهیزات خط دو نیز منعقد شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا بتوانیم تا پایان سال آینده چهار ایستگاه را برای بهره‌برداری اولیه آماده‌سازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.