دانشگاه بیرجند ۳ هزار مجله را به آستان قدس رضوی اهدا کرد

رئیس دانشگاه بیرجند از اهدای ۳ هزار نسخه مجله تخصصی به آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی طی ۵ سال خبر داد.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند از ۵ سال گذشته تاکنون، ۳ هزار نسخه مجله تخصصی به آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کرده است، گفت: مجموعه مجله‌های اهدایی، تخصصی است و حوزه‌های مختلف اعم از علوم انسانی و اسلامی، علوم کشاورزی، مهندسی، علوم پایه، منابع فرهنگی و عمومی و حوزه ورزش، هنر، کودک و نوجوان را شامل می‌شود که با هدف صیانت از میراث مکتوب، به آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

او افزود: نیمی از منابع اهدایی، دارای درجه علمی - پژوهشی است که از سوی دانشگاه‌های مختلف منتشر شده اند و شهر‌های تهران، اهواز و بیرجند بیشترین تعداد نشریه را در بین این منابع به خود اختصاص داده اند.

حافظی رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: بخشی از منابع اهدایی دانشگاه بیرجند، برای تکمیل آرشیو نگهداری می‌شود و سایر نسخه‌ها که مازاد تشخیص داده شده، برای صیانت و تکمیل آرشیو‌های دیگر به سایر مراکز آرشیوی و کتابخانه‌ای اهدا می‌شود.

او کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند را یکی از مهمترین مراکز علمی کشور برشمرد که برای حفاظت بهتر از منابع، هر ساله بخشی از آرشیو مطبوعاتی مازاد را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.