مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران گفت: بی شک تا انتها در کنار صیادان منطقه سلخ قشم هستیم و خسارت وارده از آتش سوزی را جبران خواهیم کرد.

مهدی دهقانی مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران در بازدید از محل آتش‌سوزی بندر صیادی سلخ قشم با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در این راستا گفت: برای کمک به خسارت دیدگان رایزنی با بانک‌ها برای تامین تسهیلات مورد نیاز در دستورکار است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: امید داریم از طریق هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط استانی و ملی بتوانیم شرایط انجام مساعدت‌های لازم جهت رفع مشکلات این صیادان فراهم سازیم.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بندر صیادی سلخ یکی از بنادر صیادی تاثیرگذار استان است، گفت: مدیریت این بندر صیادی طبق قانون به بخش غیر دولتی (تعاونی صیادی) واگذار شده است.

وی  افزود: این بندر صیادی با بیش از ۲۰۰ فروند شناور صیادی و بیش از هزار و ۵۰۰ صیاد بخشی از صید شهرستان قشم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حمایت از صیادان خسارت دیده دریغ نخواهیم کرد، گفت: پیگیری‌های اولیه از شرکت‌های بیمه برای جبران خسارت آغاز شده است.

۱۳ فروند لنج بعد از ظهر دیروز در اسکله صیادی بندر سلخ واقع در ساحل جنوبی جزیره قشم طعمه حریق شد که در این حادثه شناور‌های لنج صیادی بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد، یک دستگاه خودروی چینی تیگو، ۱۰ دستگاه موتور سیکلت و بخشی از سایه بان این اسکله صیادی دچار حریق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.