رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: طرح تغییر الگوی کشت فضای سبز مرکز استان در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود که سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شود. 

نادر نوروزی گفت: سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز بجنورد مصرف می‌شود که با تغییر الگوی کاشت، معادل ۱۵ درصد از مصرف سالانه صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بجنورد و حذف تدریجی چمن در شهرداری مرکز استان در حال اجرا است و به تدریج در تمامی بلوار‌ها و بوستان‌های شهر اجرا می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: حذف چمن و جایگزینی با بوته گل و گیاه در بلوار‌های استقلال شمالی، امام رضا (ع) و امامی فر اجرا شده و اکنون در بلوار دکتر سمیعی در حال اجرا است.

نوروزی با بیان اینکه با صرفه جویی مصرف آب در بلوارها، این منابع آبی برای توسعه کمربند سبز شمالی شهر استفاده می‌شود گفت: این طرح با هدف سازگاری با پیامد‌های تغییر اقلیم و بحران کم آبی در حال اجرا است و و تلاش داریم تا هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز کاهش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره جداسازی آب فضای سبز بجنورد از آب آشامیدن گفت: اکنون بیش از ۹۹ درصد از فضا‌های سبز مرکز استان از آب آشامیدن جدا شده و تنها در یک بوستان از شبکه آب و فاضلاب برای آبیاری فضای استفاده می‌شود که جداسازی آن هم در دست پیگیری است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

 

برچسب ها: فضای سبز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.