استاندار کردستان گفت: با عزم جهادی و بسیج کردن امکانات ملی و استانی پروژه بزرگ گردشگری صلوات‌آباد به صورت عملیاتی با در نظر گرفتن الزامات، بدون تاخیر، اجرا شود.

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی وضعیت طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد در سنندج، که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه، ظرفیت مهمی برای استان و منطقه غرب کشور در حوزه گردشگری، محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه مذکور با طراحی جامع و ساماندهی سریع می‌تواند به تنهایی محور توسعه برای استان باشد، افزود: باید طرح شاخص گردشگری در سنندج با مشارکت ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت بدون وقفه، اجرا شود.

استاندار کردستان در خصوص اهمیت راه‌های دسترسی به این مجموعه در راستای نیاز شهروندان، توسعه توریستی و گردشگری، تاکید کرد: با رفع موانع و مشکلات موجود، در هفته آتی عملیات احداث این طرح، شروع شود.

زارعی کوشا گفت: مسیر‌های دسترسی نیازمند اعتبارات چند صد میلیاردی است، اما با توجه به اهمیت موضوع، با عزم راسخ و با امکانات موجود استان به صورت عملیاتی و با قصد تحقق اجرای این مهم، درصددیم تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

وی برگزاری نشست‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های ذیربط برای اجرای سریع این طرح را ضروری دانست و گفت: با انجام تشریفات لازم برای تعیین سرمایه‌گذارن این پروژه بزرگ و معرفی روش‌های ارزیابی طرح‌های سرمایه گذاری، جذابیت این پروژه برای سرمایه گذار تعیین و بر اساس آن بودجه بندی لازم و تأمین مالی و الزامات این طرح به قصد انجام، نه رفع تکلیف، در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان طرح مذکور را پروژه خاصی عنوان کرد و گفت: با بکار بستن تمامی امکانات ملی و استانی با تعامل مجموعه بین بخشی نیز در دو بخش عمرانی و اقتصادی، تحقق این امر مستلزم کار جهادی و مشارکتی است.

مطالعات طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج در محدوده ۳ هزار و ۶۳۰ هکتار، در مقیاس یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی ملی از خرداد ماه جاری با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های دولتی با رویکرد توسعه گردشگری با امکانات و خدمات رفاهی و تفرجگاهی، آغاز شده و اکنون وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

برچسب ها: گردشگری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.