آژانس‌های سازمان ملل در خصوص سوء تغذیه در گروه‌های آسیب‌پذیر مردم غزه و عدم توانایی این سازمان در برآوردن نیاز‌ها هشدار دادند.

آژانس‌های سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به بودجه و وضع موجود در غزه، این آژانس‌ها به همراه سازمان‌های غیردولتی که در زمینه تغذیه کار می‌کنند فقط می‌توانند ۲۵ درصد نیاز‌های غذایی کودکان دچار سوء تغذیه و مادران آسیب‌پذیر را در دو ماه آینده در این نوار محاصره شده تامین کنند.

به گزارش الجزیره، این آژانس‌ها هشدار دادند: «بدون بودجه فوری و پاسخ گسترده، ۳۷۵ هزار نفر در معرض خطر سوء تغذیه شدید قرار دارند. اقدام فوری برای جلوگیری از این وضعیت خطرناک حیاتی است.»

در بخش دیگری از این گزارش، آژانس‌های سازمان ملل در خصوص آسیب به بخش آموزش هشدار دادند. این آژانس‌ها می‌گویند ۳۴۲ مدرسه در سراسر نوار غزه آسیب دیده که تحصیل ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

پیش از این رسانه‌ها اعلام کردند که تا ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۳، حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی در سراسر غزه ویران یا غیرقابل سکونت شده و بیش از ۲۹۰ هزار واحد آسیب دیده‌اند. همچنین تخمین زده می‌شود پس از اتمام جنگ بیش از ۵۰۰ هزار نفر خانه‌ای برای بازگشت نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
قتل‌عام کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع غزه همه‌روزه در مقابل چشمان جهانیان قرار دارد. حالا دیگر عمده مردم دنیا رژیم صهیونیستی را به عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح جهانی می‌دانند ولی هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر دیده نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چشم‌هایی که در اینترنشنال بر روی جنایت بسته شده‌اند اینترنشنالی‌ها برای سفیدشویی کارفرما چشم به جنایت‌هایش می‌بندند. ۲۲هزار و ۷۲۲ شهید در ۹۲ روز جنایت در غزه/ شهادت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت اخیر که تعداد قربانیان تجاوزگری رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۷۲۲ شهید و ۵۸ هزار و ۱۶۶ مجروح رسیده است.
آخرین اخبار