مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران گفت: طبق تفاهم نامه با سازمان بهزیستی ۵۹ خدمت افراد توان‌خواه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

محمد غلام‌نژاد٬ سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: بیش از ۳۵۰۰ دارو جزء لیست دارویی در کشور هستند که تحت پوشش بیمه قرار دارند. برخی از داروهایی که از برند تجاری خاصی بوده یا مکمل ها بر اساس لیست دارویی کشور تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

او بیان کرد: اتباع خارجی نیز مانند مردم کشورمان، هر خدمت بیمه ای را دریافت خواهند کرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد..

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد: الان ۱۳۰۰۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد حدود ۱۱۰۰۰ نفر آسیب پذیر بوده و حق بیمه آن ها توسط کمیساریای عالی پناهندگان و اداره امور اتباع به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و دو هزار نفر نیز خودشان حق بیمه سلامت را می پردازند.

غلام نژاد اضافه کرد: اتباع خارجی با پرداخت حق بیمه همانند مردم کشورمان از خدمات مختلف بیمه بهره مند خواهند بود.

مدیر کل سلامت بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و هیچ مشکلی در این خصوص دیده نشده است.

غلام نژاد افزود: بر طبق امضای تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، ۳۵۰۰۰ نفر از معلولانی که اختلالات شنوایی، حرکتی، گفتاری و مشکلات ارتوپدی دارند نشان دار شده و ۵۹ خدمتشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او گفت: تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان تهران نشان دار شده اند و بسته خدمتی برای این بیماران توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است. سازمان بیمه سلامت استان تهران، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد برای بیماران خاص و صعب العلاج در تهران داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار