علوم پزشکی مشهد رتبه نخست ثبت بیماری ها را کسب کرد

مسئول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه بر طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت، موفق به کسب رتبه نخست علوم پزشکی کشور در حیطه برنامه رجیستری (ثبت بیماریها) و پیامد‌های سلامت شد.

خلیل کیمیافر مسئول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دومین بار رتبه نخست ثبت بیماری‌ها درمیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

او افزود: طراحی و راه‌اندازی برنامه‌های رجیستری بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

مسئول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به وجود بیش از ۸۰ عنوان برنامه رجیستری در این دانشگاه، مقالات، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه با استفاده از داده‌های این برنامه‌ها تدوین و اجرا شده است.

کیمیافر بیان کرد: عقد تفاهمنامه با سایر دانشگاه‌های کشور و مراکز بین المللی خارج از کشور از دیگر برنامه‌های کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه است که از داده‌های این رجیستری‌ها برای تدوین «گایدلاین‌ها» و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مدیریت سلامت و مراقبت‌های بهداشتی درمانی نیز استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار