معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربالگری فشار خون و دیابت یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۰۶ نفر در استان خبر داد و گفت : تاکنون ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند.

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در پویش تاکنون ۲۸ هزار و ۴۱ نفر با احتمال دیابت و ۵۴ هزار و ۳۴۱ نفر با احتمال پرفشاری خون در استان شناسایی شده و در عین حال در ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۰ هزار و ۴۱۲ نفر غربالگری شدند که از این تعداد ۸۶۱ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۴۹۴ نفر هم با احتمال دیابت شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه به صورت رایگان برای همه مردم انجام می‌شود، افزود: دیابت و فشار خون ۲ بیماری خاموش هستند که افراد مبتلا از آن آگاه نیستند و مردم برای حفظ و اطلاع از سلامتی خود باید در این غربالگری شرکت کنند تا از عارضه‌ها و بیماری‌های آینده خود جلوگیری کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در اجرای پویش ملی سلامت در کشور است، گفت: استان کرمانشاه در بیماریابی و شناسایی دیابت و فشار خون هم در کشور رتبه اول را دارد و در عین حال تاکنون ۸۰ درصد از مردم استان کرمانشاه در این پویش مشارکت کرده اند که تا پایان این پویش احتمال دارد میزان مشارکت مردم به بالای ۹۰ درصد برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.