لزوم حفظ تالاب‌ها برای اکوسیستم‌های ارزشمند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: اهمیت حفظ تالاب‌ها و نقش اساسی بسیار مهم این اکوسیستم‌های ارزشمند بر کسی پوشیده نیست

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: تالاب‌ها به عنوان یک زیست بوم طبیعی از جمله مهمترین زیرساخت‌های حیاتی موجودات زنده بشمار می‌آیند و نقش کلیدی در تکامل حیات زیستمندان دارند. 

او می‌گوید: بسیاری از کشور‌هایی که تالاب بین المللی دارند هر ساله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با تاکید بر حفظ این زیست بوم‌های شگفت انگیز در یک روز نمادین با عنوان روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌نمایند .

فقیه ادامه داد: در کشور ما نیز این روز گرامی داشته و به عنوان یک روز نمادین در راستای دیگر کشور‌های جهان برنامه‌های متنوعی با هدف فرهنگ سازی افزایش آگاهی‌های جامعه با تاکید بر اهمیت تالاب‌ها و نقش حیاتی آن‌ها در رشد و تکامل جوامع انسانی اجرا می‌نماید.

به گفته او به منظور هماهنگی‌های لازم برای اجرای با کیفیت‌تر این روز نشستی را با اداره میراث فرهنگی و گردشگری، سمن‌های محیط زیستی استان در اداره تشکیل داده شد، تا ضمن مشخص نمودن اقدامات مورد نیاز، برنامه‌هایی که قرار است اجرا شوند از نظر کمی و کیفی بررسی و برای اجرای آن آمادگی لازم فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.