معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در ۵۱ هزار و ۱۹۵ هکتار از دیمزار‌های استان خبر داد.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه با محوریت کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزار‌های مازندران با اشاره به اینکه سطح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار است، گفت: طرح جهش تولید تاکنون در ۵۱ هزار و ۱۹۵ هکتار معادل ۷۶ درصد دیمزار‌های استان اجرا شده است.

او افزود: ۳۱ هزار و ۲۰۷ هکتار گندم، ۲ هزار و ۲۱۲ هکتار کلزا، ۱۳ هزار و ۱۰۵ هکتار جو، ۴ هزار و ۲۷۴ هکتار علوفه، ۱۲۲ هکتار گیاهان دارویی تاکنون در طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان کشت شده است.

عباسپور با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با هدف افزایش درآمد کشاورزان، بهره‌گیری ارقام جدید تحقیقاتی، پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت برای افزایش بهره وری و دستیابی به محصول زراعی بیشتر در سطح اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته این طرح در ۶۰ هزار هکتار دیمزار‌های استان اجرا شد.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۵ فقره پرونده متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بانک معرفی شدند، افزود: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید هشت دستگاه بوجار سیار، خشک کن و کشت کار مستقیم به متقاضیان پرداخت شد.

عباسپور با اشاره به اینکه سطح ابلاغی کشت قراردادی استان برای سال زراعی امسال ۸۶ هزار هکتار است که ۵۳ هزار هکتار آن به گندم، ۱۳ هزار هکتار کلزا و ۲۰ هزار هکتار به جو اختصاص دارد، گفت: تاکنون ۲۱ هزار هکتار کشت قراردادی در سامانه کشاورزی قراردادی ثبت شد که ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مربوط به گندم، هزار و ۹۹۳ هکتار کلزا و بیش از ۲۸۴ هکتار جو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار