راه اندازی سامانه ۴۵۶ برای امن کردن گوشی نوجوانان

سامانه ۴۵۶ برای امن کردن گوشی و سیم کارت نوجوانان و دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بررسی‌های پلیس فتا، جرایم فضای مجازی در استان ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جرایم امسال به خصوص چند ماه اخیر مربوط به ارسال لینک جعلی سهام عدالت بوده است، افزود: مردم مراقب باشند به بهانه واریز سود سهام عدالت، حساب بانکی آن‌ها توسط افراد کلاهبردار با ارسال لینک جعلی خالی نشود.

عسگری اظهار کرد: همزمان با واریز مرحله اول سود سهام عدالت، مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی اقدام به ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت برای شهروندان استان کردند که متاسفانه حساب بانکی چند نفر از هم استانی‌ها خالی شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: شهروندان چنانچه از طرف سر شماره‌های شخصی ناشناس و حتی از طرف آشنایان و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، پیامک حاوی لینک با موضوع دریافت سود سهام عدالت دریافت کردند، به هیچ وجه بر روی لینک موجود در پیامک، کلیک نکنند و پیامک را حذف کنید.

عسگری گفت: مردم هرگونه خبر در مورد سهام عدالت را فقط از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۰ درصد پرونده‌ها، منجر به کشف شده است، افزود: در صورت کلاهبرداری باید با شماره تلفن و سامانه پاسخگوی ۰۹۶۳۸۰ تماس برقرار کنند تا اقدامات قانونی انجام شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به نقش رسانه‌های استان در زمینه اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق و سریع می‌توان از انتشار اخبار کذب جلوگیری کرد.

عسگری با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: با اطلاع‌رسانی دقیق و تنویر افکار عمومی می‌توان زمینه افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دسترسی نوجوانان و دانش‌آموزان به فضای مجازی بسیار راحت شده است، افزود: خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از سامانه ۴۵۶ برای امن کردن گوشی و سیم کارت نوجوانان و دانش‌آموزان استفاده کنند.

عسگری اضافه کرد: محتوای بارگذاری شده برای سیم‌کارت‌های دانش‌آموزان و نوجوانان آموزنده است و فضای امن برای حضور این گروه در فضای مجازی است.

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار