وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صنایع دانش بنیان و صادرات محور اولویت حمایت ها هستند

علی آبادی گفت: صنایع دانش بنیان و صادرات محور که ظرفیت‌های ارز آوری بیشتری دارند در اولویت حمایت‌ ها هستند.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه جمعه در آیین افتتاح شرکت سرجین بافت گفت: صنایع دانش بنیان و صادرات محور که ظرفیت‌های ارز آوری بیشتری دارند در اولویت حمایت‌ها هستند. توسعه صنعتی نیاز ضروری کشور است و صنعتی کردن کشور رویکرد اصلی برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه دانش بنیان و صادرات محور بودن از مولفه‌های مهم تولید محسوب می‌شود، اظهار داشت: دانش بنیان بودن به معنای تکیه بر بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت بر هموار کردن مسیر برای تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: باید در این راستا بر پیگیری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید توجه و جدیت داشته باشیم.

علی آبادی با بیان اینکه وجود نیروی توانمند از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه استان زنجان است، تصریح کرد: با همین عنصر نیروی انسانی می‌توان تحول بزرگی ایجاد کرد.

مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال راه اندازی و برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافته که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تامین شده است.

این واحد تولیدی در صورت تکمیل فاز‌های بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.