یادداشت تقدیر رهبر انقلاب از شهید ستاری؛ باور داشته باشید تا همه جا می‌شود پیش رفت

رهبر انقلاب در یادداشت تقدیر از شهید ستاری خطاب به این شهید تاکید کردند: باور داشته باشید تا همه‌جا می‌شود پیش رفت.

به مناسبت سالروز شهادت امیرسرلشکر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متن یادداشت رهبر انقلاب برای شهید ستاری و تقدیر از فعالیت‌های تحقیقی و دانش‌محور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

متن یادداشت فرمانده کل قوا که اول خرداد ۱۳۷۳ -حدود شش ماه قبل از شهادت سرلشکر ستاری نگاشته شده- به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بحمدالله کار تحقیق در نیروی هوایی پایه‌ی استواری یافته است و تحقیق خود پایه‌ی پیشرفت علم است.

وقتی نیرو‌های مسلح از درون خود، دانش و معرفت جوشیدند باید یقین کرد که استقلال، نه فقط یک اسم و ادّعا، که یک واقعیت و تبلور است.

من این پدیده را در نهاجا به‌وضوح می‌بینم، و از همه‌ی دست‌اندرکاران، از فرمانده نهاجا که اهل علم و تحقیق است، از جهاد خودکفایی که نخستین پرچم خودباوری را بلند کرده است و از یکایک کسانی که در این پیشرفت مؤثر بوده‌اند، تشکر می‌کنم.

مهم این است که اولاً باور داشته باشید که حالا کار را آغاز کرده‌اید و نپندارید که کار را تمام کرده‌اید ثانیاً باور داشته باشید تا همه‌جا می‌شود پیش رفت.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳۷۳/۳/۱

متن یادداشت فرمانده کل قوا به شهید ستاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۵ دی ۱۴۰۲
بزرگترین اشتباه سردار قاآنی جمع کردن فاطمیون و منحل کردن آن بود اشتباه بزرگ سردار در حالیکه حاج قاسم خیلی برای انسجام این نیروها زحمت کشید تا بعدها در افغانستان هم حشد شعبی تشکیل دهند مثل عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
رهبر خوشتیب واقعا. خداوند عمرش رو طولانی کند ودشمنان و بدخواهانش را نابود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین . کرمان
۱۹:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
ضمن عرض سلام به خانواده شهید معظم و معزز ، امیر سرلشگر ستاری عزیز ، و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای راه خدا ، از صدر اسلام تا کنون و بویژه شهدای دفاع مقدس و بالاخص شهید ستاری ، که در سالگرد شهادت ایشان هستیم ، این گلایه هست که چرا بین شهدا و بویژه شهدای شاخص فرق میگذارند . این شهید والامقام ، یکی از فرماندهان شجاع و مدبر در زمان دفاع مقدس و بعد از آن بود و دارای روحیات مذهبی اصیل و تدین و زهد بسیار بالا و مردم داری و ساده زیستی و ایثار بود و همچون دیگر همرزمانش از جمله شهید بابایی و .... ، با اینکه در زمان قبل از انقلاب ، چند سال برای آموزش در آمریکا و در فاسد ترین مکان روی زمین ، مجبور به اقامت موقت بود ، هرگز آلوده نشد و دین و ایمان و پاکی و عفت خود را حفظ کرد و در زمان دفاع مقدس ، گوش به فرمان حضرت امام خمینی ، در مهمترین یگان نظامی کشور ( نیروی هوایی) ، جانانه با دشمن بعثی و استکبار جهانی جنگید و در این راه نورانی ، لحظه ای درنگ نکرد . در همان دوران ، ساخت هواپیما و بویژه جنگنده را پایه گذاری کرد و براستی میتوان ایشان را پدر صنعت هواپیماسازی کشور عنوان کرد ، اما اکنون و در سالگرد شهادتش ، هیچ خبر و گرامیداشتی در رسانه ملی و .... از ایشان در کار نیست ، چرا ؟ علو درجات و هم نشینی این شهید عزیز و همرزمان شهیدش و سایر شهدای گرانقدر ، بویژه در نیروی هوایی مقتدر و ولایتمدار را با تولیا و انبیای الهی و محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین ) را ، از خداوند متعال مسئلت میداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
تُف به ذات و روح اون افرادیکه منفی زده اند . نابود باد صهیونیستهای کثیف و عوامل آنها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
بله کاملاً درسته . عزیزانی مانند ستاری ، صیادشیرازی ،عباس بابایی ، احمد کشوری و شیرودی و .... در زمان جنگ بسیار تاثیرگذار بودند . نباید یاد و خاطره ایشان فراموش شود . در عملیات مرصاد با فرماندهی شهید صیاد شیرازی ، در کمتر از یک هفته ، بیش از سه هزار منافق سفاک که از داعش هم بدتر و کثیفتر بودند ، به هلاکت رسیدند ، و ریشه منافقین خشکانده شد . دلاور مردانی چون شهیدان کشوری و شیرودی ، با تلاش و فداکاری های بسیار ارزشمند ، ماشین جنگی رژیم بعث عراق را در مرزهای ایران اسلامی متوقف کردند و اگر نبود رشادتهای ایشان و همرزمانشان ، قطعا ارتش بعث عراق به اهداف خود در ایران میرسید . شهید ستاری و شهید بابایی هم در نیروی هوایی ، در مقابله با دشمن بعثی ، بسیار پر تلاش بودند . اینها سربازان با کفایت وشایسته امام زمان و مدافعان حریم ولایت و گوش به فرمان فرمانده خود ، خمینی کبیر ، بودند . انصاف نیست گرامیداشته نشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه
سرباز پدافندی از نزدیک دیدم واقعا دل سوز بود سال ۷۲
آخرین اخبار