عسگری:

رویکرد میراث فرهنگی در حوزه پژوهش، دانش‌بنیان است

مسئول پژوهش اداره میراث فرهنگی فارس اعتقاد دارد که حتی اگر دستاوردی حاصل تحقیق باشد اما کاربردی نباشد، مد نظر این حوزه نخواهد بود.

در هفته‌ جاری طی مراسمی از پژوهشگران عرصه میراث فرهنگی تجلیل شد. در همین ارتباط، مسئول پژوهش و فناوری‌های نوین و دانش بنیان اداره‌ کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: ما سعی می‌کنیم هر ساله از پژوهشگران برگزیده حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر کنیم و افرادی هم که انتخاب می‌شوند، باید کارها و اقدامات پژوهشی آنها باید مورد تایید نهادهای علمی و ستاد هفته پژوهش قرار گرفته باشد. هم چنین این کارها باید محصول بازه زمانی آبان‌ماه سال گذشته تا آبان‌ماه سال جاری بوده باشد.

هاجر عسگری در خصوص اقدامات این حوزه طی چندماه اخیر گفت: اخیرا اولین طرح دانش‌بنیان ما منجر به انعقاد تفاهم‌نامه بین میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری و دانشگاه شیراز شد. هم چنین انجام کارگاه "چگونه دانش‌بنیان شویم" و انجام پیش رویدادهای فناورانه دانش‌بنیان هم در حوزه پژوهش انجام شده است.

او افزود: از دیگر اقداماتی که انجام دادیم این بود که در نمایشگاه هفته پژوهش، حضور فعال داشتیم. میراث فرهنگی در این نمایشگاه غرفه داشت و آخرین دستاورهای پژوهشی ما در آن رونمایی شد.

عسگری در پایان تاکید کرد: رویکرد ما در حوزه پژوهش، دانش‌بنیان است. یعنی دستاورهایی که حتی حاصل تحقیق باشند اما کاربردی و قابل اجرا نباشند، مد نظر ما نخواهند بود.

شعار امسال هفته پژوهش "بدون پژوهش و مطالعه تصمیم‌گیری نکنیم" بود که در هفته پایانی آذرماه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.