بودجه ۷۲ میلیارد تومانی سازمان آرامستان‌های قم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: بودجه سال جاری سازمان آرامستان‌ها ۷۲ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن وصول‌شده است.

 سید سیف‌الدین موسوی نیارکی اظهار کرد: سامانه ۱۵۳۰ سازمان آرامستان‌ها آماده پاسخگویی است و شهروندان در صورت فوت بستگان خود می‌توانند با این سامانه تماس حاصل کنند تا در حداقل زمان ممکن خودروی مخصوص به محل اعزام شود و مقدمات انتقال صورت گیرد.

 وی با اشاره به تسهیلاتی که در آرامستان بهشت معصومه (س) ارائه می‌شود، گفت: پزشکی قانونی و نماینده ثبت‌احوال در سازمان آرامستان‌ها مستقر است تا صاحبان متوفی، گواهی فوت را به‌سرعت دریافت کنند که این‌ها فرایند‌هایی برای تسهیل مراسم است.

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ابراز کرد: سازمان آرامستان‌ها برای رفاه شهروندان دو سالن سوگواری با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای آقایان و خانم‌ها تأسیس کرده، همچنین پارکینگ‌های متعددی برای پارک خودرو‌ها تعبیه شده است.

موسوی نیارکی گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان آرامستان‌ها ۷۲ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن وصول‌شده است.

 وی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی در سال جاری پیش‌بینی‌شده است که شامل اصلاح شبکه آب‌رسانی، قطعات قبور بحران و ممتاز، جدول‌گذاری و روکش آسفالت معابر و تابلو‌های مسیر است که از این میزان ۲۲ میلیارد تومان محقق شده و بدهی خاصی نداریم.

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه صلواتی هر پنجشنبه برای شهدای گمنام برپا می‌شود، افزود: ۴۳۰ شهید مدافع حرم از کشور‌های پاکستان، افغانستان، بحرین و ایران و چهار شهید گمنام در آرامستان مدفون هستند که در کنار مقبره این شهدا، حسینیه و ایستگاه صلواتی تأسیس‌شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار