اقامت ۷۶ هزار و ۲۴۶ گردشگر داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری

امسال تاکنون، ۷۶ هزار و ۲۴۶ گردشگر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری اسکان یافته اند.

قدرت‌الله داوودی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۳۷ گردشگر داخلی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند که متوسط اقامت هر مسافر ایرانی در استان طی ۹ ماهه امسال ۱.۰۹ روز بوده است.

وی همچنین از اسکان ۳۶۲ مسافر خارجی در استان طی همین مدت خبر داد و افزود: متوسط اقامت هر مسافر خارجی در استان نیز کمتر از یک روز بود.

داوودی اضافه کرد: در این مدت ۴۶ هزار و ۴۳۵ مسافر مقیم ایرانی و هزار و ۱۶۱ مسافر مقیم خارجی در استان اسکان یافته است و درصد اشغال تخت ۲۵ و درصد اشغال اتاق ۴۲ بوده است.


بیشتر بخوانید


وی تعداد تخت‌های اقامتی استان را سه هزار و ۵۰۰ تخت اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، دو مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی در استان ایجاد و ساماندهی شد.

داوودی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

وی ادامه داد: این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار