بانوان خراسان جنوبی، سرپرست ۱۸ هزار خانوار

مشاور امور بانوان و خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از حمایت ۱۷ هزار و ۸۴۷ خانوار با سرپرستی بانوان در استان خبر داد.

ضیائی‌فر در برنامه عطر‌مهربانی رادیو خاوران با تبریک میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و با گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر گفت: ۳۹ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۱۷هزار ۸۰۰ خانوار معادل ۴۶ درصد جامعه هدف را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مشاور امور بانوان و خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی محور‌های اصلی ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار در امداد را مسائل فرهنگی، اجتماعی، سلامت جسمی و روانی، وضعیت اقتصادی و وضعیت اشتغال و در نهایت توانمندی و خروج از چرخه حمایت عنوان کرد.

به گفته ضیائی‌فر برنامه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ارائه خدمات به این بانوان به صورت مددکار محور است و همه خانواده‌های زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال از طریق مددکار خواهر پشتیبانی می‌شود طوری که ۱۱۰ نفر از بانوان پرتوان مددکاری در استان به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند.

وی همچنین به خدمات ارائه شده به بانوان سرپرست خانوار نظیر بیمه تأمین اجتماعی بین سن ۳۵ تا ۵۰ سال که شامل بهره‌مندی این افراد از بیمه، مستمری و کارافتادگی است اشاره کرد و افزود: از دیگر خدمات به جامعه زنان تحت حمایت خدمات فرهنگی از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای فراگیری اصول و مهارت‌های زندگی، بصیرت افزایی، برگزاری اردو‌های زیارتی آموزشی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و ارایه خدمات تخصصی و کلینیکی مشاوره‌ای جهت برطرف کردن مشکلات روحی و روانی مددجویان با استفاده از مشاوران مجرب است.

به گفته ضیائی فر با توجه به نداشتن مهارت و تخصص لازم در راستای اشتغال این افراد هم برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود که این آموزش‌ها توسط متخصصان طرح مهارت اجرا و حتی معرفی به سازمان‌ها و اعطای تسهیلات خوداشتغالی هم به افراد ارائه می‌شود تا در نهایت با خودکفایی از گردونه حمایت امداد خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.