مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شهر‌های استان به ویژه در ارتفاعات پایان هفته‌ای همراه با بارش باران و برف خفیف و پراکنده در پیش دارند.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، استان سمنان تا پایان هفته رشد ابر خواهد داشت و بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات برای امروز و فردا دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی ادامه داد: هوای نقاط مختلف استان سمنان تا اواخر وقت امروز پایدار و با افزایش غلظت آلایندگی همراه است و از روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد جوی ناپایدار به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه‌های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی، مورد توجه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: استان تا آخر هفته تغییرات دمایی محسوس ندارد و فقط بارش‌های خفیف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با اشاره به آمار جوی شبانه‌روز گذشته اظهار کرد: کوهان در شهرستان شاهرود با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایوانکی با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر سمنان نیز برای روز‌های پایانی این هفته به طور میانگین ۱۳ و پنج درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.