برگزاری اولین دادگاه دادرسی علنی در استان کرمانشاه بصورت برخط

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه گفت : اولین دادگاه دادرسی علنی در استان کرمانشاه بصورت برخط (آنلاین) در محاکم تجدید نظر استان برگزار شد.

محمدباقر نریمانی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه گفت : جلسه با حضور رئیس و مستشاران شعبه هفتم دادگاه تجدید نظر، شکات، متهمان و وکلای ایشان و با موضوع ابطال اجراییه برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه دادرسی علنی با این شیوه، این امکان را برای افراد علاقمند و مرتبط در هر کجای کشور فراهم می‌کند تا بدون نیاز به حضور فیزیکی از مفاد و محتویات دادگاه استفاده کنند.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری کرمانشاه در خصوص مزیت این دادگاه گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی باعث می‌شود اقشار مختلف جامعه خاصه کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صرف وقت بسیار کمتر، ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی بهره بیشتری ببرند.

نریمانی یادآور شد: در مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه زیرساخت‌های مناسبی برای دادرسی الکترونیک و دادگاه مجازی راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند همانطور که در گذشته در دادگاه‌ها به‌عنوان ناظر حضور فیزیکی داشتند، این بار به‌صورت مجازی در دادگاه‌ها شرکت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار