کنگره بانوان تاثیرگذار در یزد

همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)، دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در یزد برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این کنگره که بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان تاثیرگذار در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فناوری، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش حضور داشتند، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از تلاش همه بانوان بویژه بانوان شاغل استان در بخش‌های دولتی و خصوصی قدردانی کرد.

او با مهم برشمردن جایگاه بانوان در حوزه‌های مختلف استان یزد، افزود: تاکید ما بر این است که زمینه نقش آفرینی بیشتر بانوان را در عرصه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی فراهم کنیم.

استاندار یزد از تشکیل شورای راهبردی بانوان استان خبر داد و اظهار امیدوری کرد: با این اتفاق شاهد تحول و فعالیت بیشتر و جدی بانوان در حوزه تصمیم گیری‌های استان باشیم.

فاطمی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای درست قانون جوانی جمعیت در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، گفت: مرخصی زایمان، استفاده از مرخصی استعلاجی در زمان بارداری، حفظ پست سازمانی بانوان در زمان مرخصی زایمان، و اتقا پست سازمانی بانوان دارای چند فرزند از موارد قانونی است که مدیران مجموعه‌ها باید به آن توجه کنند.

او اظهار داشت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستا‌ها از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه‌ی نقش آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد کشور را فراهم کند و در این زمینه قرار است آموزش‌های لازم به بانوان ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار