رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: سه هزار و ۲۳۹ بیمار جدید در قالب اجرای «پویش ملی سلامت» در ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ابراز کرد: از آغاز اجرای پویش ملی سلامت با غربالگری دیابت و فشار خون شهروندان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۱۴۹ هزار و ۲۷۳ نفر از جمعیت در پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت غربالگری شدند.

وی افزود: یک هزار و ۸۰۳ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و یکهزار و ۴۳۶ نفر با احتمال دیابت در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از بیستم آبان آغاز شد و تا پانزدهم دی ۱۴۰۲ ادامه دارد که هدفگذاری این پویش غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره اینکه ۴۸۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه را تشکیل می‌دهد که غربالگری افراد بالای ۱۸ سال شامل ۳۳۰ هزار نفر هدفگذاری شده است، گفت: افراد برای بررسی سلامت خود در قالب پویش غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌توانند به مراکز و خانه‌های بهداشت در نقاط مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.