مدیر کل استاندارد گلستان گفت: وزن تمام کالا‌های درج شده بر روی محصول در استان گلستان با وزن خالص آن مطابقت دارد.

حسینی امروز چهارشنبه ۱۳ دی در بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبد کاووس گفت:طرح کنترل وزنی محصولات که اساس آن پایش محصولات به منظور حفظ حقوق شهروندان است از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی افزود: کارشناسان و بازرسان اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، محصولات را توزین میکنند و پس از تجزیه و تحلیل آماری، در صورت مغایرت وزن محصولات پیش بسته بندی با معیار درج شده از سوی تولید کننده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

حسینی با بیان این که همه وسایل توزین و سنجش در کشور همه ساله به آزمون و کالیبره شدن نیاز دارند و توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد معاینه فنی ادواری قرار می‌گیرند، افزود: با پیشرفت‌های صورت گرفته اکنون در فروشگاه‌ها کمتر از ترازو استفاده شده و به جای آن کالا‌های از پیش بسته بندی شده و توزین شده عرضه می‌شود.

او ادامه داد: بازدید از واحد‌های تولیدی مشمول طرح بدون هماهنگی و اطلاع واحد تولیدی و به صورت سرزده انجام میشود و در این طرح اقلام مختلف تولید داخل شامل محصولات جامد مانند بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی، ماست، چیپس، اسنک، انواع پودر‌های شوینده دستی و ماشینی، انواع خمیر دندان و ... مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد گلستان گفت: ۱۵۰ واحد تولیدی مشمول این طرح شده اند و ۷۸۵ نمونه برند شناسایی شده است.

حسینی گفت: ۲۲ واحد متخلف هم در استان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

برچسب ها: استاندارد ، وزن کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.