رد اتهامات آمریکا علیه نیرو‌های مسلح ایران در نامه به شورای امنیت

نماینده ایران در سازمان ملل اتهامات بی اساس مطرح شده علیه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه نماینده ایالات متحده در سازمان ملل را قویاً رد کرد.

امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: علاوه بر نامه‌های قبلی ما، از جمله آخرین نامه مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۹۵۳)، مایلم اتهامات بی اساس مطرح شده علیه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه نماینده ایالات متحده در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت مورخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ را قویاً رد کنم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کند که هیچ گروه وابسته به نیرو‌های مسلح این کشور چه در سوریه، چه در عراق و چه در جا‌های دیگر، تحت کنترل مستقیم این کشور یا به نمایندگی از آن فعالیت نمی‌کند، در نتیجه ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

وی ادامه داد: اقدامات غیرقانونی مستمر ایالات متحده در نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد در منطقه به ویژه در جمهوری عربی سوریه مشهود است و با انتشار اطلاعات نادرست و ادعا‌های بی اساس علیه ایران قابل کتمان یا توجیه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
سوریه در جنگ صدام علیه ایران کمکی به صدام نکرد
Italy
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
وقتی رسما اعلام میکنید که این بخشی از انتقام سردار سلیمانی است..دیگه چه انتظاری دارید؟ عقل که در سر نباشد جان در عذاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
جواب دندانشکن
-
علی
۱۱:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
معلومه حسابی ترسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
آخرین اخبار