امکان‌سنجی استقرار پایگاه اورژانس و آتش‌نشان مقیم در اداره کل پست استان تهران

شهردار منطقه ۱۱ از امکان‌سنجی استقرار پایگاه اورژانس و آتش‌نشان مقیم در اداره کل پست استان تهران بر اساس آخرین مصوبات نشست فصلی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه خبر داد.

 سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به سیاست‌های این منطقه در مورد نظارت مستمر بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های حساس و پرتردد گفت: بررسی امکان استقرار پایگاه اورژانس و آتش‌نشان مقیم در ساختمان اداره کل پست استان تهران در دستور کار ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه قرار دارد.

موسوی همچنین از نصب مخزن آب در این ساختمان خبر داد و افزود: ساختمان مرکزی پست که در چهارراه لشکر واقع شده، از ساختمان‌های اداری مهم با فعالیت ۲۴ ساعته به شمار می‌رود. این ساختمان از فضای بزرگی برخوردار است و افراد زیادی از قبیل کارمند و کارگر و شهروندان در آن رفت‌وآمد دارند؛ ازاین‌رو هدف بازدید مستمر ستاد بحران منطقه است و طبق مصوبات آخرین نشست این ستاد، به‌زودی مانور عملیاتی‌ای هم در این ساختمان به اجرا درخواهد آمد.

بر اساس این گزارش، نشست فصلی زمستانه ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۱ با حضور مجید رسولی، رئیس ستاد بحران منطقه ۱۱، شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از اعضای عمومی و تخصصی این ستاد در سالن کنفرانس اداره کل پست تهران واقع در چهارراه لشکر (ناحیه ۳ منطقه ۱۱) برگزار شد.

در این جلسه، در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفای حریق و شناخت مخاطرات و کمک‌های اولیه به پرسنل اداره پست مرکزی تصمیم‌گیری شد و بررسی‌های لازم و اجرایی مصوبات جلسات قبلی توسط ستاد بحران پیگیری و میزان اجرایی‌بودن مصوبات در ناحیه صورت گرفت. در ادامه از ساختمان اداره پست مرکزی بازدید و اماکن پرخطر توسط کارشناسان آتش‌نشانی ارزیابی شد.
ساختمان لانه‌زنبوری پست در ۱۳۱۳ ساخته شد. از نگاه کارشناسان، این ساختمان از نمونه‌های شاخص معماری در سطح جهان است. این بنا با روزنه‌های کندویی‌شکل رو به دنیای بیرون و وجود زنبور عسل روی کندو نمادی از فعالیت و تلاش است و بر چگونگی حیات فعال زنبور عسل تأکید دارد.

برچسب ها: ستاد بحران ، شرکت پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار