حمایت صندوق کارآفرینی امید از ایجاد روستا‌های هوشمند

صندوق کارآفرینی امید از ایجاد روستا‌های هوشمند حمایت می‌کند.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی «امید» در رویداد «هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی (روستای نوفَن)» گفت: راه‌اندازی «روستا‌های هوشمند» و «دهکده‌های فناور» در کشور با هدف بهبود کسب و کار و تولید ضروریست و این صندوق از طرح‌های مرتبط با این مقوله حمایت می‌کند.


محمد صادق حَسَنی افرود: اینگونه روستا‌ها در گرو انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی است و بکارگیری آن در کشور نیز مُستلزم ارائه الگو‌های کاربردی و عملی است که ما آن را از سال ۱۴۰۱ تاکنون دنبال می‌کنیم.


او اضافه کرد: برپایی جشنواره‌ها و بازارچه‌های روستایی راهکار مناسبی برای انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی و الگوسازیست، زیرا با این اقدامات، ظرفیت‌ها نیز شناسایی خواهد شد.


مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امیدگفت: جلسات مرتبط با دانش بنیان‌ها و انتقال فناوری به روستا‌ها تا به امروز در ٢۴ استان تشکیل شده است.


سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: وضعیت اشتغال در استان شرایط بهتری پیدا کرده است بطوریکه فعالان اقتصادی بدنبال جذب کارگر ساده و حتی اتباع خارجی هستند.


محمود حقیقت سرشت با اشاره به اینکه توسعه روستا‌ها نیازمند تعریف اهداف برای روستا و برنامه‌ریزی و سپس اجرا بر مبنای بازه زمانی است، افزود: مجموعه دانش‌بنیان‌ها باید انتظارات خود را از دهیاری‌ها، بنیاد برکت، استانداری و صندوق کارآفرینی امید مطرح کنند.


عبدالصمد شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه حمایت و ارائه تسهیلات با هدف بهبود وضعیت تولید و اشتغالزایی هدف ماست گفت: اگرچه ضمانت‌هایی در این پیوند دریافت می‌کنیم، اما با وجود تاخیر در پرداخت اقساط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات، تاکنون هیچ ضمانتی به اجرا درنیامده و املاک ضمانتی نیز تملیک نشده است.


صندوق کارآفرینی امید» بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کار‌های خُرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، زنجیره حمایت دولت از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.