سخنگوی وزارت امور خارجه:

کسی حق ندارد برای فلسطین تصمیم بگیرد/ پیگیر پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی هستیم‌

کنعانی گفت: کسی حق ندارد از جانب ملت فلسطین برای آن‌ها تصمیم بگیرد.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست با دانشجویان و اصحاب رسانه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: جمهوری اسلامی ایران مقاومت را حق طبیعی ملت فلسطین می‌داند و راه کار مردم سالارانه را پیشنهاد می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی کاملا مشروع بود، اضافه کرد: مقاومت فلسطین یک حرکت آزادی بخش و مشروع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حمایت از مقاومت فلسطین مخالفت با صلح نیست بلکه با هدف ایجاد صلح حقیقی است.

کنعانی اضافه کرد: دولت آمریکا اعلام می‌کند امنیت اسرائیل امری غیر قابل مذاکره است. اما این پروژه نظام سلطه است که در صورت تحقق آن یک گام به جلو رفته و گام‌های بعد آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی شهید صلح اسلام و اخلاق است، اگرچه او را ترور کردند، اما مکتبش رشد کرد و به بلوغ رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز مقاومت یک موضوع جهانی شده است و دنیا به این نتیجه رسیده که بقا این رژیم تهدیدی برای صلح در دنیاست و آینده از آن ملت فلسطین است.

کنعانی افزود: ایران از مقاومت حمایت می‌کنداما عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود و ما موضع دو گانه نداشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سطح دیپلماسی رکورد بی سابقه‌ای در خصوص فلسطین به جا گذاشتیم و از ظرفیت سازمان‌های بین المللی برای مطرح کردن فلسطین استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: مقام‌های حماس بار‌ها از تلاش‌های ایران در عرصه بین المللی تشکر کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور رئیس دولت جنایتکار آمریکا صورت گرفت اما ترور این شهید والامقام باعث توسعه و گسترش معنا و مفهوم و مکتب شهید سلیمانی در سطح جهانی شد.

این دیپلمات ایرانی افزود: استکبار جهانی در یک طراحی دروغین، پدیده ‌شوم داعش را به جهان اسلام نسبت داد و فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمانانه ریشه ‌این پروژه شیطانی را نابود کرد.

کنعانی با اشاره به اینکه نگاه اخلاقی و سیاسی جمهوری اسلامی نزد دولت‌ها و ملت‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده ‌است، تصریح کرد: وضعیت سیاسی و اخلاقی آمریکا در جهان منزوی‌تر از همیشه شده است و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران نزد دولت‌ها و ملت‌ها نقش و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: مستکبران همواره تلاش داشتند مسئله فلسطین را از فهرست کشور‌های اسلامی حذف کنند، اما با تلاش جمهوری اسلامی، ملت فلسطین جایگاه خود را پیدا کردند.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به اینکه روز "قدس" یک روز معمولی نیست،‌ افزود: جمهوری اسلامی ایران طی 3 ماه گذشته در ‌مسئله رساندن صدای مظلومیت فلسطین تلاش زیادی داشته و به نوعی محرک بوده است.

کنعانی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ‌تصریح کرد: در زمینه پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی چند‌ نشست ویژه برای پیگیری این موضوع برگزار شده و اقدامات حقوقی در محاکم داخلی و زمینه‌سازی حقوقی در محاکم بین‌المللی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ‌در ارتباط با مواضعی که در تعارض با تمامیت ارضی کشورمان باشد نه مماشات و نه مسامحه می‌کنیم، گفت: در این زمینه همه اقدامات دیپلماتیک را برای برخورد با اظهارات و مواضع روسیه انجام داده‌ایم.

این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه انتخابات همواره نماد حضور و ایستادگی مردم در پای آرمان‌های انقلاب است، در پایان تاکید کرد: ‌هدف نظام سلطه فاصله انداختن میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری بارها بر حضور حداکثری و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم تاکید داشته‌اند چرا که حضور پرشور مردم باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.