مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال را ۵.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان را نیز ۴۴.۴ درصد اعلام کرده است.

محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این در حالی است که نرخ بیکاری کل کشور در پاییز امسال ۷.۶ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی کشور نیز ۴۱.۵ درصد عنوان شده است.

او افزود: آمار نشان می‌دهد که خراسان رضوی در این ۲ شاخص شرایط بهتری نسبت به کشور دارد و رتبه استان در کل کشور در نرخ مشارکت اقتصادی هفتم و در نرخ بیکاری دوم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای امسال ۶۶ هزار و ۶۲۳ شغل از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده که براین اساس تاکنون ۸۹.۹ درصد از کل تعهد اشتغال امسال استان به میزان ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر محقق شده است.

بابایی بیان کرد: از ابتدای امسال ۹ هزار و ۶۴۹ نفر در خراسان رضوی تقاضای خود را در سامانه جستجوی شغل ثبت کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۸ نفر به کار گمارده شده اند و تعداد فرصت‌های شغلی ثبت شده در این سامانه نیز چهار هزار و ۲۵۵ مورد و میزان ظرفیت شغلی در آن ۲۵ هزار و ۸۶۶ مورد بوده است.

او شمار کاریابی‌های دارای مجوز در خراسان رضوی را ۱۰۴ مورد داخلی و ۱۸ مورد بین المللی و تعداد مراکز مشاوره کارآفرینی دارای مجوز استان را ۹۵ مورد ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان در ۹ ماهه امسال را ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر ذکر و تاکید کرد: در این مدت هزار و ۲۳ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری استان مجددا مشغول به کار شده اند.

بابایی به میزان تسهیلات اختصاص یافته به خراسان رضوی در حوزه مشاغل خانگی دانست و اظهار کرد: سهمیه امسال استان از تسهیلات مشاغل خانگی ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال است که ۴۷ درصد از این رقم، معادل ۱۰ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال، تسهیلات به ۶ هزار و ۸۰۴ متقاضی پرداخت شده است.

بابایی اظهار کرد: سهمیه خراسان رضوی در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور مربوط به اشتغال که امسال به استان ابلاغ شده است، ۴۵۹ میلیارد ریال بوده که تاکنون برای دریافت ۲۴۶ میلیارد ریال آن متقاضی به بانک معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.