وحیدی گفت: پرداخت شهریه توسط معلمان تازه استخدام شده در آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره مهارت‌آموزی کاملا خلاف است.

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره الزام معلمان تازه استخدام شده به پرداخت مبلغ پنح میلیون و چهارصد هزار تومان به دانشگاه فرهنگیان برای دوره مهارت‌آموزی گفت: پرداخت این مبلغ به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره آموزشی کاملا خلاف است.

وی ادامه داد: کسی که وارد دوره آمادگی استخدام می‌شود در هر دستگاهی که باشد آموزش باید به صورت رایگان باشد. در وزارت آموزش و پرورش افراد استخدام شده موظفند دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان ببینند و اگر این دانشگاه نیاز به بودجه دارد یا باید وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند و اگر آموزش و پرورش این پول را ندارد باید به مجلس اعلام کند تا یک ردیف بودجه برای آن باز شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس ادامه داد: چرا پرداخت این مبلغ باید توسط کسی باشد که تازه استخدام شده و هنوز حقوقی دریافت نکرده چراکه این امر خلاف است و منشا قانونی ندارد و اقدام وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در این زمینه قابل توجیه نیست، چون سابقه قبلی هم نداشته است.

وحیدی بیان کرد: اگر قبل از استخدام در آموزش و پرورش هر دوره‌ای می‌خواهند ببینند مربوط به خودشان است، اما بعد از اینکه استخدام انجام شده و طرف در سیستم آموزش و پرورش قرار گرفته این پرداختی در دانشگاه فرهنگیان هیچ منشا قانونی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: ما به این اقدام دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردیم و در جلسه کمیسیون هم این موضوع طرح شد و حتما جزو مواردی است که در سوال از وزیر آموزش و پرورش بابت فرآیند استخدام مورد طرح قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته باشد که حتما ندارد، چون منشا دریافتی این پول منطقی نیست حتما در مجلس به آن رسیدگی می‌شود. ما مصرانه خواهش داریم که آموزش و پرورش اخذ مبلغ از استخدام‌شدگان را اصلاح کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۲۳:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سلام به خدا قسم دانشجوهای فرهنگیان سرخورده میشن آخه مگه چقدر حقوق می‌دین که بیشترش برا کسورات باید بره این چه عدالتی هست باید امنیت مالی داشته باشند تا بتونن دانش آموزان رو به نحو احسنت درس بدن خدا ناظر به اعمال شماست .معلمان آینده کشور رو تربیت میکنن به فکر آینده ی این سرزمین باشین.
Iran (Islamic Republic of)
وح
۲۲:۵۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
زنده بادنماینده بجنورد...نماینده محترم راست می فرمایند یه پولی به حساب دانشجویان جدیدالورود ریختند اون بیچاره ها هم خرجشون کردن، حالا میگن باید مقدار زیادی از این پول رو باید برگردونید آخه این عدالته؟ آخه مگه چقدر میدین؟ از یه سرباز معمولی هم حقوق معلمان کمه!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۴ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سلام دوره اجباری با پرداخت اجباری، واقعا محیر العقول هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
بیچاره بسیاری ازاین معلمان ازترس اخراج شدن دم فرو بسته اند واین ظلم راپذیرفته اند وگرنه خیلی حرف برای گفتن دارند .انشاالله دیوان عدالت اداری هم به این نکته توجه داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
مقامات محترم // هر وقت دوربین تلویزیون را میبینن شروع میکنن از اینجور حرفها زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
معلمی که حقوق نمیگیره، از کجا بیاره .
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خب بگو برگردونن ۵۲۰۰ گرفتن ،پول چای و قند رو از معلمها میگیرن، کرایه راه معلمهایی که میرن روستاها رو نمیدن ،بیمه تکمیلی نمیکنن تا سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خب حالا که بخشی از هزینه را پرداخت کردیم شما در مجلس پیگیری کنید که مبلغ بازگردانده بشود
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۱:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ما رو مجبورکردن که این شهریه رو واریز کنیم،چون بهمون میگن گواهی صلاحیت نمیدیم بهتون و درضمن حکمتون هم موقت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ دی ۱۴۰۲
نماینده محترم خبر نداری که این دانشگاه قبلاً هم از این بی قانونی ها انجام داده است همان زمانی که فانی وزیر آموزش و پرورش بود
بنده خودم سال 1395مبلغ 1350000تومان بابت همین دوره مهارت آموزی به این دانشگاه پول پرداخت کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
سال چهارم در دانشگاه فرهنگیان در شهرستان کازرون هستم حقوق مان اعلام شده ۷ ملیون اما بابت خواب گاه غذا بیمه حدود ۵ ملیون ۲۰۰هزار تومان از ما کسر می شود و حدود ۲ ملیون به حسابمان ریخته می‌شود و امسال بخاطر نبود معلم ابتدای در روستا مشغول به کارم و با وجود نبود در دانشگاه استفاده نکردن از خواب گاه و غذا باز این مبلغ از ما کسر می شود عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مگه حقوق معلمان چقدر هست که شهریه هم بدن ؟؟؟
آخرین اخبار