در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران؛

تعارفی در برخورد با بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نداریم

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: افزایش اعتبار بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و کاهش قدرت اعتباردهی و جریمه بانک‌های متخلف در دستور کار دولت است.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش  قدرت اعتباردهی تسهیلات ساخت مسکن گفت:  موضوع تامین مالی مسکن مساله بسیار جدی طرف عرضه مسکن در کشور است و برای اینکه چالش تامین مالی حل و فصل شود اولا طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، مقرر شده به شکل ماهانه بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها نظارت کند تا تکالیفشان را انجام دهند.

او گفت: ثانیا حدود ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای این مساله و از محل تهاتر نفت برای تامین مالی پروژه ها گرفته شده تا تامین مالی مسکن به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بازار سرمایه هم برای تامین مالی مسکن استفاده می شود، افزود: صندوق های مختلفی در بازار سرمایه تشکیل شده تا بورس به تامین مالی مسکن کمک کند. در بودجه ۱۴۰۳ هم افزایش سرمایه بانک مسکن که نقش ویژه ای در تامین مالی مسکن دارد، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برایند این اتفاقات کمک می کند تا کمبودهای سال ۱۴۰۱ در بخش تامین مالی مسکن و پروژه ها جبران شود.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد کاهش قدرت اعتباردهی بانک های متخلف، گفت: برای جریمه بانک های متخلف تعارفی نداریم. سازمان مالیاتی میزان جریمه ها را هم مشخص کرده البته برخی از بانک‌ها اعتراض کرده اند اما ما نسبت به تخلفات بانک ها در حوزه مسکن کوتاه نمی آییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
با سلام آقای خاندوزی قولی که داده بودید برای مددجویان بدون سهام عدالت این بود چرا واریز نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ما یک حتی یک عابر بانک را نداریم که درست کار کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۸ ۱۲ دی ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران خواهش داریم که یه خبر در خصوص وام مسکن بنیاد شهید هم تهیه کنید ما خواهان وام مسکن بنیاد شهید هستیم ولی پرداخت نمیکنن تا کی باید منتظر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۴ ۱۲ دی ۱۴۰۲
فکر به حال مسکن خانواده شهدا هم کنید سال تمام داره میشه ولی هنوز بانک مرکزی بانک های پرداخت وام مسکن ایثارگران مشخص نکرده
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۲۰:۲۱ ۱۲ دی ۱۴۰۲
تشکل‌هایی در کشور مانند تعدادی بانک آنقدر چاق شده اند که تنه به تنه دولت می‌زنند و عملا نمی‌توان دستوری با آنها رفتار کرد باید ازشون خواهش کرد مگر ۲۶ هزار میلیارد تومان جریمه نکردید پس چرا عقب نشینی کردید .
ما در کشور با بدترین شکل سرمایه داری روبرو هستیم و اگر بزودی برای آن تصمیم انقلابی نگیریم این آنها هستند که برای برای کشور تصمیمات خطرناک می‌گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۵۸ ۱۲ دی ۱۴۰۲
ملت هم تعارفی در پیگیری ۳/۵ میلیارد دلار پرونده چای دبش ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۲
چرا بانکها وام نمیدن آخه با این حقوق کارمندی میشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۲ دی ۱۴۰۲
دویست میلیون وام مسکن روستایی رو بانک به من صدنود پنج میلیون داد وگفتند پنج میلیون بیمه وامتون میشه اعتراض کردم گفتند ما نمیتونیم اموال بانک و به امان خدا رها کنیم وباید بیمش کنیم خوب چرا من باید من حق بیمش رو پرداخت کنم لطفا مسعولین رسیدگی کنند این چه قانونیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۲ دی ۱۴۰۲
سهامداران خرد بورس دیگه جونشون به لب رسیده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ دی ۱۴۰۲
همه ی بانک ها مانع پرداخت وام هستن و میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ دی ۱۴۰۲
زرشك
آخرین اخبار