ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی از پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمایت قدرت‌های بزرگ از آن، استاندارد‌های دوگانه کشورها را نشان داد.

روزنامه قطری الشرق نوشت امروز سه شنبه نوشت که برای هشتاد و هفتمین روز متوالی تجاوزات شدید و بی‌سابقه اشغالگران علیه نوار غزه ادامه دارد و ده‌ها حمله هوایی و گلوله باران از طریق زمین و دریا انجام می‌شود، تجاوزی که تعداد کشته‌شدگان آن به ۲۲۰۰۰ شهید رسیده است .

این روزنامه قطری در ادامه افزود: در همین حال عملیات نسل کشی، گرسنگی و کوچ اجباری صد‌ها هزار نفر، در پرتو یک وضعیت غم انگیز، یک فاجعه انسانی و تخلفات بی سابقه، از جمله هدف قرار دادن تمام بیمارستان ها، مدارس، و تأسیسات بین المللی در نوار غزه در مقابل تمام جهان و همچنین محرومیت عمدی دو و نیم میلیون فلسطینی از آب، غذا، سوخت، برق و دارو ادامه دارد.

الشرق در ادامه گفت: سال جدید فرا رسیده است و آتش بس و پایان تجاوز اسرائیل به نوار غزه هنوز فرا نرسیده و جامعه بین المللی هنوز قادر به بازگرداندن احترام به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و تعهد نیست. 

روزنامه قطری گفت که شورای امنیت در انجام مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و همچنین اتخاذ هر گونه راه حلی برای برقراری آتش بس فوری خود را ناتوان نشان داد.

الشرق همچنین از کشورهای منطقه خواست که یا قطعنامه‌ای الزام آور در رابطه با وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه اتخاذ کنند و یا برای اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه فوری به برادران فلسطینی خود و باز کردن دالان‌های امنی که امکان ورود امدادرسانی را فراهم می‌کند، فشار بین‌المللی وارد کنند.

الشرق بر این باور بود که ادامه پایداری مقاومت و پشت سر آن ملت فلسطین و حمایت قاطع همه آزادگان جهان در مقابل این تجاوزات وحشیانه که برخی از کشور‌های بزرگ از آن حمایت می‌کنند، پایه‌های جامعه جهانی را متزلزل خواهد کرد. سازمان جامعه جهانی که سه ماه است در ارسال پیام امید به مردم ناکام مانده اند، دوگانگب خود را نشان دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار