دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: انتخابات ۱۱ اسفند با انتخابات‌های گذشته تفاوت دارد و مشارکت مردم جدی‌تر خواهد بود.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با شرایط انتخابات کشور گفت : فکر می کنم به تدریج که جلو می رویم فضا برای اینکه مردم به انتخابات فکر کنند جدی تر می شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: برخی از  نظرسنجی ها نشان می‌دهد هنوز مردم در شرایط زندگی عادی و روزمره خودشان هستند و فعلا به شرایط انتخابات گره نخورده اند.

وی ادامه داد:  به نظرمی رسد که اکنون چندان نمی توان به نظرسنجی ها اعتنا کرد. ضمن اینکه برخی از اقداماتی که در دولت انجام می شود  مثلا فعال‌کردن بخش های مسکن، ازدواج و اشتغال می‌تواند در تغییر وضعیت و شرایطی که درباره انتخابات وجود دارد، موثر باشد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: این انتخابات‌ با انتخابات گذشته  تفاوت دارد  و مشارکت مردم جدی تر خواهد بود.

 شاکری درباره اعتراضات برخی جناح ها به شورای نگهبان اظهار کرد: جماعتی هستند که از اول انقلاب با نظارت های استصوابی مشکل داشتند با وجود آن که خودشان در دوره‌های مختلف در دولت و مجلس مسئولیت داشتند و اما با این حال این زیاده خواهی را دارند  و عنوان می‌کنند خیلی از افراد با نظارت شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در حالی که اگر نظارت ها مانع شما بود ، در این دوره هايی که مانند مجلس ششم و دولت که در دست شما بود چه کردید.

وی ادامه داد: دولت و مجلس چند دوره دست شما بود و چند دوره دست رقبای شما بود . یعنی استدلال ناقصی دارند. این که می خواهند بگویند خواست احزاب برآورده شود باید درباره‌اش گفت که خواست احزاب در یک چارچوب قانونی بر آورده می شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: ما درباره قانون اساسی و اینکه در موردی اگر نیازی به تعیین و تکلیف بود باید از شورای نگهبان قانون اساسی کمک بگیریم.

شاکری افزود: شورای نگهبان به طور قانونی عنوان کرده است که نظارت استصوابی است و این دوستان زیر بار نمی‌روند و صریح ترین موضوع در قانون اساسی را رد می کنند.

وی گفت: غیرقانونی ترین رفتار را آن‌ها به عنوان احزاب این است که قبول نمی‌کنند مشابه این موضوع در خیلی از کشورها وجود دارد، لذا باب استدلال و منطق را انجام نمی‌دهند و با جوسازی دنبال باج‌خواهی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عالم آگاه و وفادار به ایران و انقلاب
۰۹:۵۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر حداد عادل
با سلام، آیا عضوگیریِ شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تکنیکی برای فیلتر و غربال کردن ِ نامزدهای انتخاباتی مجلس می باشد...؟
جناب دکتر ،شما از فرهختگان واقعی و انقلابی واقعی هستید.
رهبر معظم انقلاب تدبیر خوبی اندیشیدند که تمامی اقشار، تمامی سنین و تمامی شهروندان که آمادگی دارند به مملکت و مردم و پایداری انقلاب خدمت کنند ، آزادند ثبت نام کنند. این بهترین روش برای احیای اعتماد ملت به نظام ، انقلاب و آینده کشورمان ایران می باشد.
شما بهتر از من میدانید ناامیدی در جامعه موج می زند ، تنها چاره ی درست و اصولی این است که تمامی افراد رد صلاحیت شده که عضو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی نیستند مجددا تایید صلاحیت بشوند، و به شعور و بینش ملت محترم ایران احترام بگذاریم و اجازه دهیم خودشان افراد شایسته را انتخاب نمایند...
با محدود کردن لیست نامزدهای انتخاباتی هییییییییییچ مشکلی از مردم و کشور برطرف نمی شود و فقط دشمنان خوشحال و خوشحال تر می شوند. در انتخابات ریاست جمهوری به وضوح شاهد ریزش شدید مشارکت مردمی بودیم، و خودتان شاهد ان بودید

تردید و هراس نداشته باشید. و تمامی رد صلاحیت شدگان را تایید بفرمایید، برای برگزاری انتخاباتی آزاد ، شایسته سالار، باسواد، مردمی، و انقلابی
به امید سربلندی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تا حقوق وحکم من درست نشه شرمنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
مردم از گرانیو فقر دارن از بین میرن جلوی خانواده هاشون نمیتونن سرشون بلند کنن انتخابات ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ببین شاکری جان / زیاد خودت را اذیت نکن / ما تا حقوقمان (کارگران ) را درست نکنن / رای نمیدیم البته ناگفته نماند / مرگ بر امریکای جهانحوار و اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرا نظرات ثبت نشده ،من رأی می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حتما در انتخابات شرکت می کنیم چون ایرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
این اصلاح طلب های خائن و حزب بادی این روزها سعی می کنن شرایط کشوررابحرانی نشون بدن تا حاکمیت تحت فشار نامزدهای مورد حمایت آنان را تاییدصلاحیت کنه ولی شورای نگهبان نباید اشتباه کنه و فریب تاکتیک اینهارابخوره و چهارسال ملت را به دردسربندازه؛خلاصه گذشته و اعتصابهای تینها درمجلس را ملت فراموش نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باز انتخابات نزیک شده و ملت مهم شدن
فقط موقع انتخابات و راهپیمایی ها هست که مردم رو ادم حساب میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
همین کلمه باج خواهی یعنی ترجیه منافع شخصی و باندی بر منافع. ملی و کشور ...در مقام مسولیت نمایندگی و دفاع از حقوق یک ملت با ارزشها و خون شهدایش و بردن این کشتی به ساحلنجات را داری. یا فقط سنگ سینه خودت را خواهی زد. کدام یک ... از علل مهم نیامدن عموم مردم پای صندوق رای بی تفاوتی در تمیز و تشخیص ندادن این مهم توسط نماینده از یکدیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
4 ساله در بورس کل زندگیمان را از دست داده ایم شما از انتخابات صحبت می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
یک عمر است که ما به ستاد هدفمند کردن یازانه ها باج می دهیم این هم رویش
آخرین اخبار