جنگ غزه مانع از تحصیل بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز فلسطینی

مقامات فلسطینی از ناتوانی ۶۲۵ هزار دانش آموز از ادامه تحصیل به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه خبر می‌دهند.

ویرانی گسترده در غزه به دلیل حملات همه جانبه دشمن صهیونیستی تبعات سنگینی برای فلسطینیان ساکن در این باریکه داشته است. یکی از اقشار آسیب دیده در این ماجرا، دانش آموزان هستند. 

به گزارش الجزیره، صادق الخدور، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش غزه امروز اعلام کرد ۶۲۵ هزار دانش آموز در غزه از زمان آغاز حملات هفتم اکتبر نظامیان صهیونیست به این باریکه توانایی ادامه تحصیل را از دست داده‌‌اند. این میزان معادل تمامی دانش آموزانی است که پیش از جنگ به مدرسه می‌رفتند. 

وی در ادامه با اشاره به آمار تاسف برانگیز شمار دانش آموزان شهید، افزود: نزدیک به ۴ هزار دانش آموز در پی حملات هوایی و زمینی دشمن صهیونیست به غزه جان خود را از دست داده و ۷ هزار تن دیگر مجروح شده‌اند. همچنین ما شاهد از دست دادن ۲۱۰ تن از معلمان و کارکنان بخش آموزش و پرورش به دلیل حملات اسرائیل بوده‌ایم. 

براساس داده‌های آماری سازمان ملل، تاکنون ۳۵۲ مدرسه معادل ۷۰ درصد مدارس غزه در حملات اسرائیل آسیب دیده‌اند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به مدارس در کرانه باختری و در نزدیکی دیوار حائل نیز حمله کرده و جاده‌های مواصلاتی را مسدود می‌کنند. ما شاهد جان باختن دانش آموزان و معلمان در کرانه باختری هستیم. 

صادق الخدور در پایان گفت: سال ۲۰۲۳ از تمامی منظرها، خونین‌ترین سال برای ما بوده است. 

گفتنی است از حدود ۲۲ هزار جان باخته حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار