ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی به شکست و ناتوانی نظامیان این رژیم در برابر استراتژی جنگی حماس اذعان کرد.

اسحاق بریک، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که با گذشت زمان، تل آویو از دستیابی به اهداف جنگ که حذف جنبش حماس و آزادی اسرای اسرائیلی بود، دورتر می‌شود و هر روز بیشتر در گل و لای غزه فرو می‌رود. 

بریک در روزنامه اسرائیلی «معاریو» نوشت: شرایطی در جنگ وجود دارد که باید در ادامه مسیر تجدیدنظر کرد و ما دقیقاً به این وضعیت رسیده ایم. ما برای از بین بردن حماس و توانایی آن به جنگ رفته ایم. فقط اعتراف می‌کنم که قصدی برای ورود به رفح وجود ندارد، جایی که حماس کنترل کامل آن را در دست دارد، زیرا شلوغ‌ترین مکان در غزه و کل خاورمیانه است، دو میلیون پناهنده در کمپ‌ها زندگی می‌کنند و محیط آن‌ها به طرز وحشتناکی شلوغ است و بنابراین حمله به این اردوگاه‌ها غیرممکن است، در یک کلام، از بین بردن حماس در آنجا غیرممکن است.

وی افزود: ما در از بین بردن حماس در رفح شکست خوردیم و در کنترل تونل‌های زیر آن که گذرگاه اصلی تسلیحات از سینا به نوار غزه محسوب می‌شود، ناتوان بودیم؛ که به این معنی است که ما نتوانسته ایم به ماموریت اساسی دست یابیم. 

به گفته این ژنرال حماس در رفح از آزادی دسترسی به خان یونس و از آنجا به شمال نوار غزه از طریق صد‌ها کیلومتر تونل متصل به یکدیگر برخوردار است. بنابراین، تخریب جزئی عملاً بر حرکت آن‌ها در تونل‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

او گفت: این جنگ هر روز برای ما هزینه دارد که شامل تلفات سنگین، مواد منفجره و تله‌هایی که برای ارتش اسرائیل می‌گذارند و موشک‌های ضد تانکی که به سمت ما شلیک می‌کنند، است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
آخرین اخبار