مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۶۰ متخلف زیست محیطی در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش چشمگیر ضریب حفاظتی مناطق زیرپوشش محیط‌زیست استان و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان، گفت: در سالجاری ۲۹۰ پرونده تخلف زیست‌محیطی در استان صورت‌جلسه و به مراجع قضایی استان معرفی شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۴ پرونده تخلف زیست محیطی با تعداد ۳۶۴ نفر متخلف بود.

وی اظهار داشت: پرونده تخلف تشکیل شده در بخش‌های شکار، صید غیرمجاز، ایجاد آلودگی و تخریب محیط‌زیست بوده است.

یوسف‌پور به افزایش ۴۵ درصدی کشفیات سلاح و ۱۱ درصدی ادوات شکار و صید در سالجاری نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۶۱ قبضه سلاح و در بخش ادوات شکار و صید نیز ۸۲۷ مورد کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بخش ضرر و زیان وصول شده نیز بیش از ۲.۵ برابر رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشت که رشد شاخص‌ها و افزایش این آمار‌های نشان از تلاش شبانه‌روزی همکاران اجرایی در این استان است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط‌زیست، از دوستداران محیط‌زیست خواست هرگونه تخلفات زیست‌محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.