معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت گلستان از آغاز اجرای طرح مقابله با عرضه پوشاک با نشان‌های خارجی قاچاق در استان خبر داد.

 جعفر کرامتی گفت: در طرح مقابله با عرضه پوشاک با نشان‌های خارجی قاچاق که از ابتدای دی ماه در سطح کشور اجرایی شده است تیم‌های بازرسی از واحد‌های صنفی فروش پوشاک سطح استان بازرسی و در صورت مشاهده ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی که از مصادیق قاچاق کالا هستند و عرضه آن‌ها تخلف محسوب می‌شود با فروشندگان آن‌ها برخورد خواهند کرد.

او افزود: با اجرای این طرح، تیم‌های بازرسی در قالب گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره اماکن انتظامی استان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در دو نوبت صبح و عصر روند عرضه پوشاک در واحد‌های صنفی را بررسی و از فروش البسه و پوشاک با نشان خارجی در فروشگاه‌ها و مراکز صنفی جلوگیری می‌کنند.

کرامتی بیان کرد: به‌منظور ممانعت از عرضه پوشاک قاچاق در سطح عرضه و ممانعت از تأثیر منفی این اقلام در بازار شب عید پوشاک و حمایت از تولیدات داخلی، لزوم برخورد و مقابله با عرضه البسه محرز قاچاق، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او اضافه کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به برخورد با پدیده شوم قاچاق، نظارت و بازرسی‌های لازم برای برخورد و جمع‌آوری کالای قاچاق در سطح عرضه در این طرح انجام و در صورت مشاهده تخلف، برخورد‌های قانونی اعمال و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی، مراتب به دستگاه‌های نظارتی ارجاع خواهد شد.

وی گفت: در جلساتی که در ماه‌های گذشته با محوریت شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت و عرضه پوشاک قاچاق با هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی، معتمدین و بازاریان برگزار شد از آن‌ها خواسته شده بود از خرید و عرضه ۱۲۵ نشان مذکور خودداری کنند.

کرامتی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عرضه هرگونه کالای قاچاق، موارد را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت به اطلاع خدمتگزاران خود در اداره کل صنعت، معدن و تجارت برسانند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به تخلفات احتمالی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.