مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از تصویب هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور برای ادامه ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت خبر داد.

 ایرج حیدریان با بیان اینکه سد نرماب پس از بهره برداری آب شرب ۵۳۵ هزار نفر از ساکنان شرق گلستان را تامین می‌کند، گفت: برای اسکان مجدد و انتقال روستا‌های جنگلده، تملک ۲۸۰ هکتار از اراضی داخل دریاچه سد و اقدامات باقی مانده برای آبگیری حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او افزود: در این سفر یک هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار برای ادامه اجرای طرح اختصاص یافت، اما با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان گلستان امیدواریم این رقم افزایش یابد.

حیدریان خبر داد: در سفر دوم رئیس جمهور یکصد میلیارد تومان هم برای تکمیل سد آقدکش، ۱۰۰ میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر و آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی مصوب شد.

او  شیرین سازی آب دریا را اقدام مهم شرکت آب منطقه‌ای در راستای استفاده از آب‌های نامتعارف بیان کرد کرد و ادامه داد: ایجاد ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال برای شهر‌های گرگان، بندرترکمن، گمیشان، بندرگز و آق قلا و تامین تجهیزات و تسهیلات آب شرین کن را در دستور کار داریم که در فاز اول برای شیرین سازی ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه ریزی شده است.

حیدریان گفت: برای تجهیزات آب شیرین کن منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه از محل خرید تضمینی آب هستیم و برای خط انتقال نیز در پیوست بودجه سال آینده ابلاغ اعتبار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین افزوده شدن ۵۰۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب استان و ایجاد ۴۳ هزار متر مکعب مخزن و ۶۰ کیلومتر خط انتقال را از اقدامات مهم دولت سیزدهم در گلستان بر شمرد.

به گفته ایرج حیدریان نصب کنتور هوشمند بر روی ۱ هزار و یکصد چاه کشاورزی در سال ۱۴۰۲ هم از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گلستان بود.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.