روایت اسلامی از پرونده‌سازی‌ غربی‌ها برای ایران در موضوع هسته‌ای/ منطقه ممنوعه و انحصار را شکسته بودیم

اسلامی گفت: دشمنان با پرونده‌سازی‌، ظرفیت‌های گوناگون انرژی هسته‌ای را در کشورمان نادیده گرفتند و با سیاسی‌کاری درصدد توقف فعالیت‌های صلح‌آمیزهسته‌ای ایران برآمدند.

محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران همایش ملی پلاسما درمانی و رونمایی از سامانه پلاسما تراپی در کرج گفت: امروز ایران اسلامی یکی از جایگاه های برتر علمی در دنیا را دارد و این از افتخارات است .

وی ادامه داد: دشمنان ورود کشور ما به عرصه هسته ای را منطقه ممنوعه و انحصار خود تلقی کردند و هیاهو به راه انداختند زیرا علم وفناوری را منحصر به قدرت های بزرگ می دانستند.

معاون رییس جمهور گفت : دشمنان با پرونده سازی ، ظرفیت های گوناگون انرژی هسته ای را در کشور ما نادیده گرفتند و با سیاسی کاری درصدد توقف فعالیت های صلح آمیزهسته ای ایران برآمدند تا به فناوری پیشرفته هسته ای که هسته و علوم و فنون است ، دست پیدا نکنیم.

وی اظهار کرد: انرژی هسته ای در رشته های مختلف تاثیر گذار است و دشمنان نمی خواستند وارد این عرصه شویم و یک تصویر سیاسی امنیتی را در دنیا علیه ما ایجاد کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت : ایران اسلامی برخلاف تصور دشمنان سیاست نوآوری باز را در هسته ای به کار گرفته وبا توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت سیزدهم ، راهبرد ما این است که فناوری هسته ای بیش از پیش معرفی و در متن زندگی مردم قرار بگیرد.

وی بیان کرد : در این مسیر باید جریان پایدار علمی و صنعتی را مدیریت کنیم تا بتوان نتایج را روز افزون در خدمت جامعه داشته باشیم که این اتفاق افتاده است.

اسلامی با اشاره به آثار پلاسما در درمان بیماران دیابتی و سرطانی گفت :: یکی از خدمات هسته ای به بخش سلامت جامعه معطوف شده است .

وی تاکید کرد: درصدد تجاری سازی پژوهش ها در عرصه هسته ای هستیم تا جامعه در بخش های مختلف اقتصادی و سلامت از مزایای این دانش بهره مند شود.

اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای توقف فعالیت ها در بخش آب سنگین ،تاکید کرد: امروز آب سنگین بیش از ۲۳۰ مشتق دارد که از ارزش بالای علمی برخوردار است که پایه اقلام گرانبها ، نادر و تحولات دارویی در آینده محسوب می شود.

وی ادامه داد: در واقع این بخش از فعالیت هسته ای یک تحول شگرف در عرصه دارو سازی و سلامت به شمار می رود.

اسلامی گفت : فعالیت هسته ای ایران اسلامی بر پایه تامین نیازهای داخلی در عرصه های اقتصادی و سلامت پیش می رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۲
یادمه ، هرچه احمدی‌نژاد زحمت کشید ، روحانی سیمان ریخت توی قلب رأکتور .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۲۵ ۱۱ دی ۱۴۰۲
آنچه از همه مهمتر است هم کاربرد صنعت در پزشکی و سلامت تک تک ایرانیها و مهمتر هم گسترش صدها برابر این دانش در سراسر کشور است
رشدی صدها برابری در گستره کشورمان و بیمه کردن این دانش برای همیشه در ذهن و اندیشه جوانان و نخبگان فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۱ دی ۱۴۰۲
امریکا رو به نابودی است