کاهش اعتبارات بانک‌های متخلف راهکاری برای تسریع پرداخت تسهیلات مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: با توجه به آنکه برخی بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش ساخت پرداخت نکرده‌اند باید طبق برنامه هفتم اعتبارات آن‌ها کاهش یابد.

فرشید پور حاجت گفت: دولت قصد دارد تا کمک‌های خود را در خصوص کمبود نقدینگی که اکنون خریداران مسکن با آن روبه‌رو هستند، از طریق اعطای تسهیلات فراهم کند.

به گفته این کارشناس مسکن، نرخ سود تسهیلات بانکی‌ که امروز وجود دارد و همچنین میزان تسهیلات بانکی‌ که در حوزه مسکن و ساختمان کشور رقم خورده است، با اقتصاد خانوار و اقتصاد مسکن همخوانی ندارد.

او می گوید: در این خصوص لازم است تا بخش تولید اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده و آن واحدهای تولید شده را متناسب با اقتصاد کشور عرضه کند، بنابراین با توجه به آنکه دولت تصمیم گرفته نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش دهد، اساسا اقدام مثبتی تلقی می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: علاوه‌بر آن، پیشنهاد می‌شود میزان تسهیلات بانکی نیز مجددا مورد بازنگری قرار گیردچراکه پیش از این تسهیلات بانکی تا حدود ۷۰ درصد هزینه‌های تمام‌شده تولید را برای مردم پوشش می‌داد، اما امروز این اعداد و ارقام به این میزان نیستند.

او افزود: با توجه به آنکه طبق آمارها حدود ۱۰ بانک در حوزه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری لازم را انجام نمی دهند بنابراین کاهش قدرت اعتبار دهی آنها و افزایش آن به اعتبارات سایر بانک ها خود نقش بسیار موثری در ترغیب بانک ها به پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار